A tárcavezetők figyelembe vették nyolc tagállam - köztük Magyarország - aggályait. A magyar kormány azzal érvelt, hogy az EURO7re vonatkozó eredeti elképzelések veszélyeztették volna a hazai járműipart. Fábián Gergely, a gazdaságfejlesztési tárca államtitkára azt mondta: a most elfogadott új szabálycsomag több esetben változatlanul hagyja az EURO6 előírásokat.
Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) szerint az elfogadott rendelettel szemben a tanács eredetileg sokkal szigorúbb, az autóipar számára rendkívül kedvezőtlen módosítási javaslatokat fogalmazott meg. Ha az eredeti javaslatot fogadták volna el, akkor az új szabályozás veszélyeztette volna a magyarországi járműipart. A járműipar közvetlenül több mint 150 ezer embert foglalkoztat, miközben a gazdasági teljesítmény jelentős részét adja - érvelt a GFM.
Fábián Gergely, a GFM iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkára a döntése kapcsán elmondta, hogy "Magyarország támogatja a klímapolitikai célkitűzéseket, ugyanakkor mindezt úgy kell elérni, hogy az azokhoz vezető intézkedések hatékonyak és arányosak legyenek. Nem szabad megengedni, hogy családok megélhetése kerüljön tömegével veszélybe, egész iparágak ellehetetlenítésével - hangoztatta az államtitkár. Majd hozzátetet: a túl szigorú szabályok a zöld átállást is hátráltatták volna.