Ha a szakbizottsági javaslatot elfogadják az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetéséhez külön jogosítvány megszerzése lenne kötelező. Kovács Kázmér ügyvéd, az Autóklub Jogi Bizottságának elnöke az InfoRádiónak azt mondta, hogy a tervezet elfogadásának a közeljövőben nincs realitása. Ha ez meg is történne, több éves procedúrát venne igénybe, hiszen rendelkezni kellene arról is, hogy mi van azokkal a járművezetőkkel, akik már rendelkeznek B kategóriás jogosítvánnyal – tette hozzá.
A javaslattervezet, aminek a hátterében a baleset-megelőzés állhat, számos korlátozást vonna maga után a B kategóriás jogosítvány birtokosainak: például az autópályákon a maximális megengedett sebesség óránként 110 kilométer lenne számukra, és az ilyen jogosítvánnyal legfeljebb 1,8 tonna súlyú járműveket lehetne vezetni – hangsúlyozta Kovács Kázmér, megismételve, hogy szerinte
a szakbizottsági javaslat nem fogja megállni a helyét, nem fogják elfogadni.
Nem vitás, hogy a haladási, illetve ütközési sebességnek szerepe van egy baleset súlyosságában, de a statisztikák alapján az autópályák a legkevésbé balesetveszélyesek, ott fordul elő a legkevesebb baleset a megtett kilométerszámhoz képest – jegyezte meg. „Az igaz, ha bekövetkezik egy baleset, akkor annak a súlyossága az autópályán jelentősebb, mint a többi balesetnél, de a statisztika – az előbb említettek szerint – nem igazolna egy ilyen szigorítást.”
Az ügyvéd bízik abban, hogy lesznek olyan bölcsek az EU döntéshozói, hogy ezt végiggondolják és nem abban a formában fogadják el az előterjesztést, mint az megismerhető lett. A szakember szerint a módosítás további kiadásokat és adminisztrációs terheket róhatna az európai járművezetők.