Frissítette logóját az Ikarus cégcsoport: a vonalak vékonyabbak, a formák szellősebbek lettek, és a struktúrát is egységesítették – írja az iho.hu.
Az arculatfrissítéshez jó apropót adott, hogy az Ikarus Global márciusban megnyerte a 2017 óta húzódó védjegypereit, a Fővárosi Ítélőtábla pedig jogerősen kimondta, hogy az Ikarus védjegy úgynevezett „jó hírű védjegy”, ezért abszolút védelmet élvez Magyarországon.
Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója azt mondta, az arculat frissítésére elsősorban az Ikarus tavaly megkezdett intenzív nemzetközi terjeszkedése miatt volt szükség. A céljuk, hogy a járműveik a mai kor igényeinek megfelelő felszereltséggel és látványelemekkel jelenjenek meg a márka hagyományos piacain.
Az Ikarus tulajdonosa, Széles Gábor az elmúlt években több milliárd forintot fektetettet be az Európában kelendő elektromos buszok fejlesztésébe. Az eladások azonban egyelőre nem biztatók. Tankó Zoltán szerint ennek az az oka, hogy tavaly március óta Magyarországon nem írtak ki tendert elektromos buszokra. Tavaly tizenhét elektromos autóbuszt adtak el a belföldi piacon, a járművek főként a Volánbusznál álltak forgalomba. Németországban jelenleg négy e-buszuk üzemel.
Robbanómotoros autóbusz eladása Európában már nem jóhet szóba, de jelentős érdeklődés mutatkozik néhány tehetősebb szovjet utódállam részéről a dízelbuszok iránt. A tárgyalások folynak, az ügyben legközelebb a nyár második felében várható bejelentés.