Ormós Zoltán emlékeztetett: korábban már többször volt sikertelen európai próbálkozás a cégek megadóztatására, akár közösen is. Most az osztrák kormány úgy döntött, nemzeti szinten próbálja megoldani a problémát. Azt szeretnék, hogy a nagy internetes óriásvállalatok osztrák hirdetőktől származó bevételeinek 3-5 százaléka az államkasszába kerüljön – tájékoztatott a szakértő. A Google és a Facebook ugyanis általában kedvező társasági adózású országokba telepítik az elsődleges központjukat, és oda számláznak adóparadicsomokból – emelte ki az internetjogász.
Az intézkedéstől remélt 65 milliárd forint emellett a vám- és a különböző szállásadókra vonatkozó szabályok változásából is adódik.
A kínai webáruházak eddig ugyanis kihasználták azt a rendelkezést, miszerint a 22 euró kisebb értékű postai küldeményeknél nem kell vámot fizetni, és így minden terméket ebbe a kategóriába soroltak; mostantól nincs ilyen engedmény. A szállásoknál pedig a platformszolgáltatók lesznek kötelesek a hatóság felé adatokat közölni, így elkerülhetetlenné válik a vállalkozók megadóztatása.
Ormós Zoltán kiemelte: más országokban – akár hazánkban – is terítékre kerülhetnek hasonló intézkedések. Az internetjogász a szóban forgó összeget nem tartja aránytalannak. Szerinte a legnagyobb bevétel a Google-től és a Facebooktól származik majd.