Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

Jönnek az emeletes csodavonatok!

Negyven darab nagy kapacitású, emeletes motorvonatot vásárol a MÁV-Start. Az első járművek 2019 tavaszán állhatnak forgalomba a váci és ceglédi vonalon. A KISS elnevezésű vonatok egységenként 16,9 millió euróba kerülnek - mondta el az InfoRádiónak Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója.

A keretmegállapodás már megvan

A MÁV-START Zrt. és a Stadler Bussnang AG most megkötött keretmegállapodása eredményeként

az első kétszintes személyszállító járművek  2019 tavaszán állhatnak forgalomba.

A motorvonatok megvásárlására az aláírástól számított 96 hónapon belül van mód. 

A keretmegállapodással az első eseti szerződés megkötésekor minimum 10 járműre vállal lehívási kötelezettséget a MÁV-START.

A pálya- és járműfelújítások, az új motorvonatok, a menetrendi struktúra-átalakítás első eredményei egyébként már érzékelhetőek:

idén az első három hónapban 4 százalékkal nőtt az utasszám

a bevételek harmadát adó budapesti agglomerációban.

Mit tud a KISS?

A

nagy befogadóképességű, 600 ülőhelyes

(595 fix és 5 lehajtható ülésű) emeletes KISS (Komfortabler Innovativer Spurtstarker S-Bahn-Zug) járművek lesznek az első emeletes motorvonatok Magyarország vasúti közlekedésének történetében.

A gyors,

160 km/h engedélyezett sebességű,

95 százalék feletti rendelkezésre állással üzemelő, megbízható járművek kényelmükkel megfelelnek a modern követelményeknek.

Jönnek az emeletes csodavonatok!

A KISS vonatok a MÁV-START kötelékében üzemelő 123 darab – szintén Stadler gyártmányú – FLIRT motorvonattal is illeszkednek, ezért akár szinkronüzemben is összekapcsolhatók.

A kétszintes motorvonatok 

korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas utastérrel, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, valamint korszerű kamerarendszerrel rendelkeznek majd.

Az emeletes motorvonatokon három hagyományos és egy mozgássérült WC lesz, a multifunkciós terek pedig négy kerekesszék, illetve 12 kerékpár vagy 5 babakocsi szállítására képesek.  A kerékpárhelyek száma további 24-el bővíthető, igazodva a kerékpáros turisztikai szezonban megnövekedett utazási igényekhez.

A KISS-ek

a kor legutóbbi biztonsági szabványai szerint készülnek,

továbbá a gyártó olyan vonatbefolyásoló rendszerrel is ellátja, amely lehetővé teszi, hogy a vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a 160 km/h engedélyezett sebesség ténylegesen kihasználható legyen.

A járművek a Stadler és a Dunakeszi Járműjavító Kft. együttműködésében készülnek. 

A Stadler szolnoki üzeme a kocsiszekrények hegesztéséért és a forgóvázak gyártásáért, míg a Dunakeszi Járműjavító a betétkocsik festéséért, összeszerelésért, illetve a már kész járművek üzembe helyezéséért felel majd.

Ezzel

az egyes járművek hazai hozzáadott értéke meghaladhatja az 50 százalékot is.

A projekt felügyeletét a Stadler emeletes járművekért felelős kompetenciaközpontjaként működő svájci altenrheini gyár látja el.

Hol járnak majd az emeletes vonatok?

A  KISS vonatokat a nagy forgalmú

Budapest–Vác–Szob és Budapest–Cegléd–Szolnok elővárosi vasútvonalakon

állítják majd forgalomba 2019-2020. között.

A tervek szerint a hétvégi időszakban az utasok nem csak Budapest elővárosában találkozhatnak az új motorvonatokkal, hanem egyes kiemelt forgalmú távolsági vonatok esetén is:

iskolaidőszakban Debrecen és Nyíregyháza térségében, a nyári szezonban pedig a Dél-Balatonnál és a Velencei-tónál.

A további motorvonatok – az előző két vasútvonal mellett – a későbbiekben a Budapest–Újszász–Szolnok és a Budapest–Hatvan–Gyöngyös vonalszakaszokon közlekedhetnek.

A MÁV-START az emeletes motorvonatokat a saját szolnoki telephelyén fogja karbantartani. 

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Jönnek az emeletes csodavonatok!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

Magas tőkepiaci hozamot keres? Az indiai eszközök nagy lehetőségeket kínálnak

India öles léptekkel zárkózik fel a fejlett országokhoz. Ebben nemcsak a kedvező gazdaságföldrajzi és a még mindig kedvező demográfiai adottságok segítik, hanem az úgynevezett jó kormányzás is: a kormányzat szisztematikusan támogatja a hazai gyártást, stabilizálja a szabályozási kereteket, és egyszerűsíti az adózást, ráadásul a belső fogyasztói bázis is gyorsan nő. Bár a kilátások jók, kockázatok továbbra is vannak, és ezekre a befektetőknek is figyelniük kell.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×