Gyümölcsjoghurtokat tesztelt a Kosár című reklámmentes fogyasztóvédelmi újság. A megvizsgált termékek nagy része más ízű volt, mint amit a csomagoláson olvasható felirat, vagy kép ígért - számolt be az InfoRádiónak a lap főszerkesztője.
Az egyikbe például a felirat alapján eperdarabokat kevertek, ennek ellenére a termék cseresznye ízű volt. Egy másiknak pedig gránátalma volt a borítóján, a felirat szerint azonban őszibarackos joghurt volt a dobozban - sorolta a tapasztalatokat Pavlovics Ágota.
Olyan termékkel is találkoztak, amely a ráragasztott magyar felirat szerint barackos volt, az eredeti német címke alapján azonban cseresznyés. Gyakran előfordult, hogy a joghurt nem gyümölcsszagot, sokkal inkább parfümös illatot árasztott, azaz a természetes összetevőket elnyomták a színező- és illatanyagok.
Pavlovics Ágota a tapasztalatokat összegezve elmondta: a legtöbb gyümölcs akkor kerül a joghurtba, ha magunk keverjük bele a frissen, aszalva vagy lekvár formájában.
Hanganyag: Herczeg Zsolt