Infostart.hu
eur:
363.3
usd:
314.97
bux:
150022.25
2026. augusztus 14. péntek Marcell

Itt a csodafogyókúra!

Hogyan lehet mozgás és fogyókúra nélkül lefogyni? A kérdésre a legújabb amerikai válasz egy üdítő, aminek hatására a szervezet több kalóriát éget el, mint amennyi magában az italban van, és így állítólag fogyaszt. A dietetikusok kételkednek és figyelmeztetnek, kérdés: lehet-e észérvekkel hatni a csodaszerről álmodó fogyni kívánókra?

Stephen Haley nem állítja magáról, hogy tudós lenne. A 48 éves floridai férfi azonban kitart amellett, hogy Celsius névre keresztelt energiaitalát, és ígéretét, miszerint az ital kalóriákat éget, klinikai vizsgálatok igazolják.

A tesztek során 20 egészséges felnőttnek adtak az italból, amelynek hatására metabolizmusuk 10 százalékkal felgyorsult. A feltaláló által bemutatott adatok szerint a gyorsabb metabolizmus következtében 70 extra kalóriát égetett el a tesztalanyok szervezete, amely jóval magasabb, mint az üdítőben lévő 5-10 kalória.

Fogyás testmozgás nélkül?


Becslések szerint tehát ha valaki naponta egy Celsius-t iszik sima üdítő helyett, elméletileg akár 7 és fél kilót is fogyhat egy év alatt anélkül, hogy többet mozogna, vagy diétázna. Stephen Haley szerint a média ezt a megállapítást értelmezte úgy, hogy "7,5 kilót fogyhat testmozgás nélkül".

"Mi nem állítjuk, hogy bárki is fogyni fog, csak azt, hogy kalóriát éget el a Celsius" - hangsúlyozza Stephen Haley.

A szakértők kételkednek

A táplálkozási szakemberek azonban kételkednek. Christine Gerbstadt, az Amerikai Dieteikusok Szövetségének szóvivője rámutat arra, hogy korábbi kutatások szerint a koffein - az ital egyik hatóanyaga - valóban felgyorsítja a metabolizmust, de a testzsír elégetését nem.

Susan Tebb, aki a brit Orvosi Kutatások Tanácsnál az elhízással kapcsolatos kutatások feje, azt hangsúlyozza: az ital, ha tényleg működik, akkor is legjobb esetben csak kiegészítő eleme lehet egy mozgással egybekötött diétának.

Az amerikai rádióadók azonban saját felmérésbe kezdtek: arra ösztönzik hallgatóikat, hogy telefonáljanak be, és mondják el, milyen hatása volt testsúlyukra a Celsius.

Címlapról ajánljuk
Ez már nem csak a hajósok problémája: mindenkit érinthet a Duna drámai vízszintje

Ez már nem csak a hajósok problémája: mindenkit érinthet a Duna drámai vízszintje

Minden európai folyón gondot okoz az alacsony vízállás, az áruszállítás szempontjából fontos Rajna és Duna legnagyobb részén gyakorlatilag ellehetetlenült a teherhajózás – mondta el az InfoRádióban a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke. Bencsik Attila hangsúlyozta: csak azokon a folyószakaszokon tudnak közlekedni a hajók, ahol vízlépcsőt építettek.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Az éjszaka folyamán Oroszország támadást hajtott végre az izmajili kikötő területén Odessza megyében, károkat és tüzet okozva - közölték az ukrán hatóságok a Reuters szerint. A román határ közelében fekvő Izmajilben található Ukrajna legnagyobb Duna menti kikötője, amely gabonát és egyéb árukat kezel. Kijevnek és a nemzetközi partnereinek van egy közös terve arra, hogy Moszkvát a háború befejezésére kényszerítsék - jelentette ki Volodimir Zelenszkij ukrán államfő tegnap. Zelenszkij szerint a terv a Vlagyimir Putyin orosz elnökre nehezedő nyomáson alapszik - írja a Kyiv Independent. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×