Infostart.hu
eur:
386.77
usd:
328.64
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Vonatok a gödöllői vasútállomáson, a 160 milliárd forintból korszerűsített Budapest-Hatvan vasúti vonalszakasz átadóünnepségének helyszínén az esemény napján, 2022. október 7-én.
Nyitókép: MTI/Kovács Anikó

Nagy Bálint: a kormány megvédi a vasutasokat a méltatlan támadásoktól

Az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára hangsúlyozta: vasutasnak lenni több, mint munka; szolgálat és hivatás is egyben.

A kormány a vasutasok mellett áll, és mindenkit megvédenek, akit méltatlan támadás ér - hangsúlyozta Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára pénteken a 75. Vasutasnap tisztavató ünnepségén a Magyar Vasúttörténeti Parkban, Budapesten.

Hozzátette, a választásokra készülő politikai erők méltatlanul és tisztességtelenül politikai csatatérré változtatták a közösségi közlekedést.

Nagy Bálint köszöntőjében méltatta a vasutasok munkáját, úgy fogalmazott:

„vasutasnak lenni nemcsak egy szakmát jelent, hanem hivatást és szolgálatot egyben.”

Kiemelte, a MÁV vállalatcsoportnál a legnagyobb érték a munkavállaló, és a lehetőségekhez képest ezt igyekeznek anyagilag, erkölcsileg is elismerni. A tárcánál nagyra becsülik azt a munkát, amelyet a vasutasok nap mint nap végeznek, különösen azt a példakértékű helytállást, amelyet a havariahelyzetekben tanúsítanak. Utalt arra, hogy ezt köszönték meg tavaly a hőségpénz, a múlt hónapban a bérkiegészítés kifizetésével.

Beszédében az államtitkár szólt arról is, hogy a vasúti infrastruktúra és gördülőállomány terén még sok munka áll előttük, harminc év hiányosságait nem lehet gyorsan pótolni. Az ország több mint ezer milliárd forintot költött a vasút korszerűsítésére, 2010 óta 1200 kilométernyi vasúti pálya újult meg. Korszerű motorvonatok állnak forgalomba, jelenleg a MÁV-csoport üzemelteti Európa legnagyobb Flirt motorvonatflottáját , és az elmúlt években negyven KISS emeletes motorvonatot szereztek be.

Az államtitkár megemlítette, hogy a Volánbusz lecserélte flottájának kétharmadát korszerű járművekre, és további ezer új autóbuszt vásárolnak.

Nagy Bálint szólt arról is, hogy megvalósult az elmúlt évtizedek legnagyobb tarifareformja, emellett az új ország- és vármegyebérletekkel olcsóbban vehető igénybe a közösségi közlekedés. Elmondása szerint a sikert mutatja, hogy havonta 900-950 ezer bérletet vásárolnak az utasok.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a másfél évtizede nem látott legutóbbi viharban súlyos veszteség érte a vállalatot. A vasutasok helytállásának is köszönhetően a vártnál előbb térhetett vissza az élet a közösségi közlekedésbe, és a vasutasok a társadalom közmegbecsülésében részesültek.

Az idei tisztavatáson a Baross Gábor Oktatási Központban végzett 183 vasutas és autóbuszos forgalmi tisztet köszöntöttek.

A tisztavatást követően megnyitották a vasárnaptól látogatható Darlington-Tokyo Express című új időszaki kiállítást, amely a XIX. századi angol gőzmozdonyoktól a XXI. századi japán szupervonatokig kalauzolja a látogatókat, mutatja be a vasút 200 éves fejlődését.

A megnyitón Nagy Bálint államtitkár elmondta, a vasút a szárazföldi közlekedésben továbbra is kiemelkedő szereplő, és egyben a leginkább környezetbarát, rendkívül hatékony közlekedési forma.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×