Infostart.hu
eur:
391.32
usd:
331.63
bux:
110941.69
2025. december 23. kedd Viktória
A Római-parti szabadstrand tesztnapja Budapesten a Duna partján 2019. június 29-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Már csak pár nap: remek hírt kapnak a budapestiek

Június 27-től használhatják a vendégek a Római-parti Plázst.

Napokon belül nyílik a Római-parton a szabadstrand – írta a We love Budapest. Június utolsó hétvégéjétől idén nyáron is ellenőrzött körülmények között fürdőzhetnek a Dunában a Római-parton, ugyanis továbbra is megfelelő a vízminőség a Valyo kezdeményezéséhez.

A Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. folyamatosan méri a Duna vizének minőségét, ez alapján június 27-től bárki fürödhet a Rómain, de még az idei szezonban nyílhat egy újabb szabadstrand is – teszik hozzá.

Fürödni idén is csak a szigorú biztonsági előírásokat betartva, a 120 centiméteres vízmélységet jelző bójákkal kijelölt területű, fürdőzésre alkalmas partszakaszon lesz lehetőség, nyitvatartási időben.

Mint írják, már korábban is esett szó róla, hogy a Valyo (Város és folyó egyesület) a fővárossal együttműködésben egy másik szabadstrand kialakítását is tervezi, ám akkor még a megfelelő helyszín kiválasztásánál tovább nem jutottak. Egy, a közelmúltban jegyzett Facebook-posztban már az Árasztó-partot említik, mint legesélyesebb strandszakasz, itt is folyamatosan zajlanak a vízminőségi mérések. A szabadstrandok kapcsán felmerült a századfordulón nagy népszerűségnek örvendő Dunafürdők visszatérése is, ezzel kapcsolatban azóta nem történtek újabb fejlemények – olvasható.

Címlapról ajánljuk
Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Síelni megy? Erről ne feledkezzen meg!

Akár a helikopteres mentés költségeire is nyújt fedezetet a megfelelően megválasztott biztosítás – mondta el az InfoRádióban Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
VIDEÓ
Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Padlógázzal jönnek a kínaiak, összeomlik a Tesla - Látványos átalakulás történik az autópiacon

Mérsékelt növekedést mutat az EU autópiaca, a volumen viszont továbbra is nagyjából harmadával elmarad a Covid előtti szintektől. A valódi sztori viszont nem is a darabszámokban keresendő, hanem a piac struktúrájának átalakulásában. Az elektromos hajtások törnek előre, miközben a benzin-dízel vonal látványos ütemben zsugorodik. Eközben a gyártói oldal egy másik, de mégis a piaci struktúra átalakulásával összefüggő történetet mesél el. Az elektromos autózásban erős kínai gyártók törnek be a piacra, mostanra érdemi szeletet kihasítva abból, miközben az "európai nagyok" közé tartozó Stellantis komoly piacvesztést szenved el, és a Tesla vonzereje is jelentősen csökken.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 23. 10:34
×
×
×
×