A 24.hu tudta meg, hogy bár dolgoznak a koncepción, a kezdeti lelkesedés alábbhagyott.
Az eredeti metróbusz elképzelés, mely Káposztásmegyerről, Pesterzsébetről, Zuglóból és Rákosszentmihályról indult volna, a tömegközlekedés hiányosságait orvosolta volna a külső kerületekben. Vitézy szerint azonban a meglévő HÉV-ekkel való párhuzamosság, az önkormányzatok ellenállása és a vasúti átjárók problémái miatt a legtöbb útvonalat elvetették.
Csupán a pesterzsébeti vonal maradt terítéken, de még itt sem metróbuszról, hanem a meglévő expressz buszok meghosszabbításáról van szó a Boráros térről a Kálvin térig, kevesebb átszállással. Ez a megoldás is bonyolult a belvárosi forgalmi helyzet miatt. A BKK tervei szerint egy tesztjellegű szakasz legkorábban 2025 végén vagy 2026 elején indulhat el, természetesen a főváros pénzügyi helyzetétől függően.
A kudarcba fulladt metróbusz koncepció helyett Vitézy Dávid javaslata érkezhet. Erről jövő szerdán szavazhat a fővárosi közgyűlés. A főbb pontok:
- Lámpaprogram-felülvizsgálat a fontosabb útvonalakon és csomópontokban.
- Buszsávok kijelölése a kritikus, torlódó szakaszokon.
- Egyéb forgalomtechnikai beavatkozások (pl. kiegészítő lámpák, megállók módosítása, előnyitás).
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője szerint a fővárosi közgyűlés már biztosította a fejlesztések fedezetét az eseti jegyek áremeléséből, így "ha nem megy csődbe a főváros, elvi szinten megvan rá a pénz".