Infostart.hu
eur:
388.95
usd:
330.01
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
A beautiful mature woman is going through her receipts feeling worried she wont be able to pay her bills
Nyitókép: Anna Frank/Getty Images

Ügyfélkapus átállás - két dolgot tehetünk

Az Ügyfélkapu Plusz szolgáltatást fejlesztő cég szerint az állampolgároknak és a könyvelőknek is volt elég idejük felkészülni a január 16-i átállásra.

Az Ügyfélkapu Plusz bevezetésére azért van szükség, mert az Európai Unió már csak a kétfaktoros hitelesítést fogadja el biztonságosnak – mondta az InfoRádióban Folyó Gergely, az IdomSoft Zrt. kommunikációs vezetője.

"Ügyfélkapu-felhasználóként két dolgot tehetünk. Regisztrálhatunk az Ügyfélkapu Plusz szolgáltatásra, ezt a ugyfelkapu.gov.hu felületen tehetjük meg. A gyakorlatban annyi fog változni számunkra, hogy a felhasználónév és a jelszó beírása után az érintett felületeken, mint például a magyarorszag.hu, meg kell adniuk egy véletlenszerűen generált kódsort is, ezt a mobilalkalmazáson vagy a számítógépünkön keresztül webes alkalmazásban, illetve január második felétől e-mailben kaphatják meg. Ezt kell még beírnunk bejelentkezéskor, ezzel jön létre tulajdonképpen a kétfaktoros azonosítás, amely sokkal biztonságosabb és megbízhatóbb bejelentkezési mód. A másik opció pedig, hogy regisztrálnak a Digitális Állampolgár (DÁP) alkalmazásba. Ennek az az egyik funkciója, hogy ugyanezeken a felületeken bejelentkezhetnek az alkalmazás segítségébe egy QR-kód leolvasásával, ennek két előnye van. Az egyik, hogy ez egy jóval kényelmesebb megoldás, hiszen

nincs szükség arra, hogy felhasználóneveket és jelszavakat pötyögjünk be a felületekre"

- részletezte. Felhívta a figyelmet arra is, a DÁP-nak más funkciói is vannak.

Folyó Gergely szerint az ügyfeleknek és a könyvelőknek volt idejük felkészülni az átállásra.

"Egyeztettünk a könyvelők és a könyvelőirodák képviselőivel, illetve a Nemzeti Adó és Vámhivatal által szervezett tavalyi nemzeti adókonzultáció eseményen is ismertettük azokat a lehetőségeket és megoldásokat, amelyek a rendelkezésükre állnak a szakembereknek ahhoz, hogy változatlanul folytathassák a munkát, illetve készítettünk egy tájékoztatót. Ezt a dap.gov.hu területen elérheti bárki, ez minden információt tartalmaz azzal kapcsolatban, hogy január 16. után milyen lehetőségeik vannak arra, hogy biztonságosan és jogszerűen végezhessék a munkájukat."

Az elektronikus ügyintézés és a digitális állampolgárság csak lehetőség és nem kötelezettség, a személyes ügyintézés továbbra is elérhető marad - hangsúlyozta Folyó Gergely, az IdomSoft Zrt. kommunikációs vezetője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Javult a helyzet, de még mindig felpörög karácsonykor a lelki segélyvonalak forgalma

Javult a helyzet, de még mindig felpörög karácsonykor a lelki segélyvonalak forgalma

A Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének elnöke az InfoRádióban arról beszélt, hogy sokat javult a helyzet az adventi időszakban az elmúlt két évtizedben, de még mindig tíz-tizenöt százalékkal megnő év végén azok száma, akik szorongásukkal, fájdalmukkal, vagy éppen a magány miatt megkeresik valamelyik tagszolgálatot.

Az űrből fognak ellenőrizni – ismertette az új, 20 pontos béketervet Volodimir Zelenszkij

Az ukrán elnök első alkalommal vázolta fel Ukrajna és az Egyesült Államok között megvitatott 20 pontos béketerv-javaslat főbb pontjait, amelyek szerinte alapul szolgálhatnak az Oroszországgal háború lezárását célzó jövőbeli megállapodásokhoz. A magyarokat is érintő vállalás is szerepel a tervezetben.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×