eur:
394.54
usd:
354.68
bux:
72750.5
2024. szeptember 17. kedd Zsófia
A railroad crossing with the gate closed as a freight train passes eastbound from Los Angeles through the Southern California desert at Kelso Junction located in the Mojave Desert in eastern San Bernardino County, California.
Nyitókép: Art Wager/Getty Images

Nagy a baj, figyelmeztet a MÁV

A figyelmetlenség és a KRESZ megszegése egyre nagyobb számban szedi áldozatait a vasúton: a MÁV hálózatán a tavalyinál jóval több a vasúti átjárókban történt balesetek, a gázolások száma - hívta fel a figyelmet a vasúttársaság a honlapján vasárnap.

A MÁV közleménye szerint az idén a vonalain 47 baleset történt vasúti átjáróban, tizennéggyel több, mint a tavalyi év megegyező időszakában.

Közölték, heten súlyos, tizennyolcan könnyű sérüléseket szenvedtek a figyelmetlenség és a KRESZ szabályainak megszegése miatt bekövetkezett balesetekben. A balesetek közel 60 százaléka biztosított, azaz fénysorompóval, illetve félsorompóval kiegészített fénysorompóval védett vasúti átjáróban történt.

A legtöbbször, 29 esetben személygépkocsival ütközött a vonat, de kamion, tehergépkocsi és traktor is okozott balesetet. Idén három gyalogost ütött el vonat, és ugyanennyi alkalommal gázoltak el kerékpárost és motorost vasúti átjáróban.

Az elmúlt 16 évben nem történt a vasút hibájából halálos kimenetelű baleset vasúti átjáróban, azokat a figyelmetlenség vagy a KRESZ megszegése okozta - olvasható a közleményben.

A vasúttársaság 2021-ben egymilliárd, 2022-ben félmilliárd, 2023-ban 150 millió forintos kárral volt kénytelen számolni az "útátjárós" balesetek miatt, az idén valamivel több mint 131 millió forint ez az összeg - írták.

Mint kifejtették, a legtöbb vasúti átjárós balesetet a gyorshajtás - a "még átérek" gondolkodásmód - az agresszív vezetési stílus, a vezetés közbeni telefonálás és a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása okozza.

A záródó sorompórudakat látva a járművezetők megállás helyett sokszor gyorsítanak, néhányan még a lezáródott félsorompót is megkerülik. Évente 800 félsorompó rúdját törik el az autósok. A MÁV hálózatán idén 570 sorompórongálás történt, 79-cel több, mint tavaly ilyenkor.

A MÁV közölte azt is, hogy a tiltott helyen való tartózkodás miatt bekövetkezett gázolások száma 32-re emelkedett, húsz volt halálos. A tavalyi év azonos időszakában húsz gázolásból hat volt halálos kimenetelű.

A közlemény szerint nőtt a vasúton történt öngyilkosságok száma is.

Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

A nyugati szövetségesek és Ukrajna az amerikai ATACMS és a brit Storm Shadow rakéták használatával újabb vörös vonalat léphetnek át, ami valószínűleg megvalósul, csak az időzítés kérdéses – mondta az InfoRádióban az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója. A biztonságpolitikai szakértő arról is beszélt, van-e realitása annak, hogy az oroszok válaszcsapásként nukleáris fegyverekhez nyúlnak.

Budapest bezsákolva - feszültséggel teli fotók a Duna fővárosi szakaszáról

Rakpartok lezárva, utak elázva, zsákok kirakva. Budapest készül az árvíz támadására.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.17. kedd, 18:00
Velkey György
a Magyar Kórházszövetség elnöke, a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórházának főigazgatója
Az EU beindítja a hadigépezetet, Brüsszel asztalán a terv

Az EU beindítja a hadigépezetet, Brüsszel asztalán a terv

Az EU védelmi ipara számos strukturális kihívással küzd, amelyek orvoslása kulcsfontosságú az unió gazdasági versenyképességének növeléséhez – állítja Mario Draghi, az Európai Központi Bank volt elnöke az Európai Bizottságnak készített javaslatcsomagjában. A szakértő szerint az uniós versenyképességet érdemben javítaná, ha az EU engedélyezné a kohéziós és egyéb források felhasználását a katonai kapacitások és hadiipari fejlesztések finanszírozásához. Emellett egy közös EU-s védelmi politika kialakítását, a védelmi ipari konszolidáció segítését és a közös K+F kezdeményezések elindítását javasolják ahhoz, hogy az Európai Unió ne pusztán nagyhatalmi tényezővé váljon, de az államszövetség gazdasága is haszonélvezője legyen a reformoknak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×