A Budapest Airport raktárai megteltek az utasok által repülőtéren hagyott és nem keresett csomagjaival, ezért a társaság ezeket kiárusítja tartalmukkal együtt. Két euró megfizetése ellenében most bárki hozzájuthat mások személyes értékeihez, és elviheti a bőröndöket – derül ki egy a Facebookon a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cég arculati elemeit tükröző oldalon olvasható, amelyen nyitott bőröndökkel és bennük lévő, megszerezhető laptopokkal, fényképezőgépekkel és egyéb értékekkel illusztrálják a lehetőséget.
Az elmúlt időszakban sajnos megszaporodott a Budapest Airport nevével visszaélő oldalak száma – közölte az Index kérdésére a társaság kommunikációs osztálya.
A Budapest Airport az utasokat közvetlenül is óvatosságra inti a közösségi médiában felbukkanó hamis profillal közzétett oldalak, adathalász üzenetek miatt, illetve a problémásnak ítélt oldalon kommentekben is szoktak figyelmeztető jelzéseket adni az odatévedő olvasók számára.
Csalásra utaló jel lehet:
- A Budapest Airport vállalati kommunikációs hangnemétől idegen szöveg megfogalmazása.
- A megjelenő helyesírási hibák, illetve a szövegben halmozódó központozás (pl. sok felkiáltójel).
- A magyar nyelvtől idegen megfogalmazás, nyilvánvaló nyelvtani hibák.
- A szövegben elhelyezett linkek struktúrája, amely eltér az érintett szervezet hivatalos oldalától (pl. bud.hu helyett budairport.prize).
A szövegben esetenként a felhasználó bankkártyaadatait, esetleg jelszavát vagy más szenzitív adatát kérik. A Budapest Airport azonban soha, egyetlen nyereményjáték vagy promóció keretében sem kér ilyen adatokat.
A repülőtéren hagyott azonosított csomagokat a földi kiszolgálók kezelik, és próbálják mielőbb visszajuttatni azok jogos tulajdonosaihoz, a csaló oldal állításaival szemben tehát a Budapest Airportnak nincsenek ebből az okból következő raktárkapacitás-problémáik.