Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
18 éven felülieknek
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek.

Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot
Nyitókép: Facebook/MKIF Zrt.

Sokkoló felvételt osztott meg az autópálya-üzemeltető

Az M3-ason még szeptember 3-án történt halálos baleset előtti felvételek tették közzé – figyelmeztetésként a követési távolságot be nem tartó autósoknak.

Szokatlan videót osztott meg az hazai autópályákat kezelő MKIF Zrt. a Facebookon, a posztban le is írják, hogy hosszasan vívódtak azon, hogy a videót közzé tegyék-e. Szeptember 3-án történt egy halálos baleset az M3-ason, és a felvételt – amelynek végén már nem látszik a tragédia, csak az oda vezető eseménysor – azért hozták a nyilvánosságra, hogy kiderüljön, a halálos baleset – a felvételek alapján – odafigyeléssel elkerülhető lett volna.

A felvételen látszik, hogy esik az eső, a forgalom erős, sokan nem tartják a követési távolságot.

Van, aki automata világítással közlekedik, így ilyenkor hátrafelé csak a féklámpa fénye világít.

A videó tanúsága szerint többen nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően közlekednek. Úgy váltanak sávot, hogy nem várják meg, míg ezt biztonságosan meg tudják tenni – ezzel váratlan fékezésre kényszerítenek másokat.

"Emiatt és a kis követési távolság, valamint a nagyobb sebesség miatt úgynevezett fantomdugó alakul ki, miután többen fékezni kényszerülnek. Valós ok nélkül, de megáll a sor. Az álló kocsisort néhányan ki tudják kerülni az utolsó pillanatban. Már itt is több balesetveszélyes helyzet alakul ki, míg végül valaki belemegy az egyik álló autóba. Koccannak. Az így kialakult forgalmi helyzetbe érkezik egy terepjáró, amely végül nem tud megállni és négy másik autót összetör" – áll a posztban.

Az autópálya-kezelő szerint a felvétel több tanulsággal szolgál:

  • egy pillanat alatt kész a baj
  • mindig az út és látási viszonyoknak megfelelően vezessünk
  • tartsuk be a követési távolságot
  • ha nedves, vizes az út, legyünk még elővigyázatosabbak
  • automata fényszóró helyett, kapcsoljunk rendes világítást

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×