eur:
403.49
usd:
385.72
bux:
88019.38
2025. február 23. vasárnap Alfréd
Munkagéppel takarítják el a sarat és kőtörmeléket a 12-es főút mentén haladó vasúti sínekről 2022. június 13-án Nagymaros és Szob között, ahol korábban a hirtelen lezúduló nagy mennyiségű csapadék miatt beomlott a domboldal. A MÁV közlése szerint várhatóan augusztus közepén indulhat meg a vonatközlekedés egy vágányon Nagymaros és Szob között, ahol mintegy tízezer köbméternyi sár és kőlavina öntötte el a vasúti pálya 1700 méteres szakaszát a június 9-ei délutáni esőzésben.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Keddtől teljesen helyre áll a vasútközlekedés a Budapest-Vác-Szob vonalon

A MÁV közlése szerint határidő előtt sikerült helyreállítaniuk a megrongálódott pályaszakaszt.

Keddtől visszaáll az alapmenetrend a Budapest–Vác–Szob vonal teljes hosszán. A vonatközlekedés azért akadozott eddig, mert június 9-én, a heves esőzések következtében, a Szent Mihály-hegyről 1700 méteres szakaszon, soha nem látott mennyiségű, 10 ezer köbméternyi sár- és kőlavina öntötte el a vasúti pályát.

Így mindkét vágányon lehetetlenné vált a vonatok közlekedése a Dömösi átkelésnél, illetve Nagymaros és Zebegény között. Az egyik pálya több, egyenként 10-30 méteres szakaszon sérült.

A károk helyreállítása a tervezettnél gyorsabb ütemben haladt,

így július 30-tól Nagymaros és Szob között egy vágányon, módosított menetrend szerint megindulhatott a vonatközlekedés. A másik vágányon folytatták a munkálatokat, amelyek során speciális munkagépekkel tisztították meg a vasúti pályát a hordaléktól.

Tízezer köbméter hordalékot szállítottak el vasúton és közúton, a szobi állomáson kialakított rakodóterületre. Eltávolították a közút és vasút közötti rézsűről a veszélyes, kidőlt és a kármentesítést akadályozó fákat és bokrokat.

A vágány melletti rézsűt és támfalat is helyreállították, majd a főút felőli oldalon megépítették a vasúti pálya ágyazatát, 15 vagon zúzottkövet használtak fel erre. Több száz méternyi felsővezetéket kellett újjáépíteni, a tartóoszlopokat is megerősítették, a sérülteket kicserélték.

Ezen a szakaszon szinte a pálya minden tartozéka megújult a biztonságos és hatékony vasúti közlekedés érdekében.

A további káresetek megelőzése és a biztonságos vasúti közlekedés érdekében a vasúttársaság a Nagymaros–Zebegény közötti szakaszon a támfal mögül időszakosan eltávolítja az esőzések során legördülő talajt és sziklákat.

A Szent Mihály-hegynél lévő területet sziklaőrrel figyelik.

Augusztus 16-án hajnaltól már nem lesz korlátozás a vonatközlekedésben, a vonatok az alapmenetrendjük szerint, zavartalanul haladhatnak.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Hatalmas horderejű intézkedéseket jelentett be Orbán Viktor

A miniszterelnök évértékelő beszédében Alaptörvény-módosításokról, egyes szülőknek járó, élethosszig tartó szja-mentességről és más adócsökkentésekről tett bejelentéseket, illetve egyebek mellett beszámolt a nyugdíjasoknak járó áfa-visszatérítésről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.24. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Háború esetén ezer sebből vérezne az EU, a frontig is alig jutnának el a katonák

Háború esetén ezer sebből vérezne az EU, a frontig is alig jutnának el a katonák

Nemhogy elég katonája nincs az Európai Uniónak, a meglévők sem jutnának ki a frontra: a katonai mobilitási stratégia hiába kulcsfontosságú szerepet játszik a kontinens védelmi képességeinek megerősítésében, az Európai Számvevőszék jelentése szerint az eddigi fejlesztések jelentős hiányosságokkal küzdenek. Bár az EU 1,69 milliárd eurót különített el a kettős felhasználású infrastrukturális projektekre, a finanszírozás elosztása aránytalan volt, és számos stratégiailag fontos beruházás elmaradt. A koordináció hiánya, az előzetes stratégiai tervezés gyengesége és a katonai szempontok háttérbe szorítása mind hozzájárult ahhoz, hogy a program végrehajtása nem hozta meg a várt eredményeket. Az uniós ellenőrök szerint sürgős reformokra van szükség.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×