eur:
402.29
usd:
371.31
bux:
91415.63
2025. március 31. hétfő Árpád
Déli Körvasút – forrás: Vitézy Dávid, Facebook
Nyitókép: Déli Körvasút – forrás: Vitézy Dávid, Facebook

Bírósági döntés hátráltatja a Déli Körvasút megvalósítását

Újból le kell folytatni a Déli Körvasút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyezését – közölte a Budapest Fejlesztési Központ (BKF) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közös közleményben.

A közleményben felidézik, egy civilszervezet, illetve egy magánszemély pert indított a Pest Megyei Kormányhivatal ellen abból a célból, hogy semmisítsék meg a Déli Körvasút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyét. A bíróság ítéletében a felpereseknek adott igazat, a környezetvédelmi engedélyezési eljárást a hatóságnak újból le kell folytatnia.

Hangsúlyozták, a NIF Zrt. és a Budapest Fejlesztési Központ mint a beruházói konzorcium tagjai a bíróság döntésének eleget téve minden tekintetben közreműködnek az újrainduló eljárásban, és biztosak abban, hogy a megismételt eljárásban sikerül bizonyítani, hogy a fejlesztés haszna környezet- és klímavédelmi szempontból összességében lényegesen nagyobb, mint amennyi a negatív hatása.

Az eredeti környezeti hatásvizsgálati eljárás a magyar jogszabályi környezetnek megfelelően még a tervezés korábbi fázisában történt, most azonban már a kiviteli tervek készülnek, a közbeszerzési eljárás nyomán hatályos a kivitelezői szerződés is, így

lényegesen pontosabb adatok szolgáltathatók mind a kivitelezés konkrét módjáról, mind a majdani, bővített kapacitású vasúti szakaszról,

a korábbinál is egyértelműbben tisztázhatók a környezetterhelési szempontból lényeges kérdések – emelték ki a közleményben.

A Déli Körvasút fejlesztésének alapvető célja, hogy lényegesen sűrűbben járhassanak az elővárosi és a távolsági személyszállító vonatok ezen a szakaszon Buda és Pest, a budai és a pesti agglomeráció, illetve az ott épülő három új vasútállomás között, az elővárosi ingázók és a Budapesten belül utazók egy része a közúti közlekedés, az egyéni autózás helyett a vasutat választhassa. A fejlesztés klíma- és környezetbarát, hisz a villamosított elővárosi vonatokkal utazók kevesebb mint egyötöd szén-dioxid-kibocsátással jutnak el céljukhoz a személygépkocsi használatához képest – olvasható a közleményben.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Salát Gergely: kifulladt az eddigi kínai növekedési modell, váltásra van szükség

Salát Gergely: kifulladt az eddigi kínai növekedési modell, váltásra van szükség

Belső gazdasági problémákkal küzd Kína, paradigmaváltásra van szükség, ami a híresen nagy megtakarításokkal rendelkező lakosságot is komolyan érinti – erről beszélt a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa az InfoRádióban. Salát Gergely elmondta: a kínai vállalatok a bizonytalanságok ellenére hosszú távra terveznek Magyarországon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 31. 06:52
×
×
×
×