Metál Zoltán, az Országos Taxisszövetség elnöke érdeklődésünkre azt mondta, több okuk is lehet a tarifák emelésére.
„Három évvel ezelőtt emeltünk legutóbb, azóta olyan költségek emelkedésével találkoztunk, ami nagyon mélyen érintette az összes vállalkozást. Mi jóval többször járunk autószervizbe, mint egy átlag autós, a szervizek rezsióradíjak jelentősen változtak, az alkatrészek ára is” – mondta az elnök.
Állítása szerint majdhogynem „büntetővámot” fizettetnek velük a biztosítók, és ott van még az üzemanyagár-emelkedés is.
„Több szám jelent meg az elmúlt hetekben a sajtóban,
én a taxisszövetség nevében 30 százalékról beszéltem,
a kamara pedig egy olyan statisztikát, illetve költségelemzésen alapuló táblázatot tett le az asztalra, ami arról szól, hogy 18 százalékkal kerülnek az előbb említett költségek többe, mint korábban” – szögezte le Metál Zoltán.
Kiemelte, hogy folyamatosan egyeztetnek a főváros vezetőivel.
„Találkoztunk első körben Budapest vezetőivel – mondta az elnök –, abban maradtunk, hogy létrehozunk két munkacsoportot. Az egyik kizárólag a tarifával foglalkozik, azzal, hogy mi lenne az ideális tarifa, amit a főváros is elfogadna és a mi részünkről is elfogadható, a másik pedig egy szolgáltatási munkacsoport azzal kapcsolatban, hogy milyen módon tudjuk a szolgáltatást változtatni, javítani, vagy esetleg a főváros milyen szolgáltatást tud részünkre adni.
Ezek a munkacsoportok november végén, december elején fognak fölállni.”
Világgazdaság megkeresésére a Városháza megerősítette azt az álláspontját, hogy a hatályos kormányrendelet értelmében semmilyen önkormányzat által meghatározott díj jelenleg nem emelhető. Hozzátették, hogy a városvezetés és a taxisszervezetek között a díjemelésről a tárgyalások folyamatban vannak.