Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.34
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A forgalomba álló négy új hosszú CAF-villamos a budafoki kocsiszínben 2020. október 12-én. Az alacsonypadlós, 56 méteres szerelvények az 1-es villamosvonalon közlekednek.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

„A BKK nem késlekedett” – négy új CAF állt hadrendbe

Az alacsonypadlós, 56 méteres szerelvények hétfőtől közlekednek az 1-es villamosvonalon.

Karácsony Gergely főpolgármester hétfőn, a villamosok átadásán arról beszélt, a főváros új vezetése azt az elvet követi, hogy minden, ami jó volt az előző ciklus politikájában, azt viszik tovább, és amin szükséges, azon változtatnak. Az elmúlt években elindult intenzív járműpark fejlesztés nagyon sokat javított a budapesti közösségi közlekedés színvonalán – mondta.

A főpolgármester közölte, a különböző műszaki kérdések megnyugtató lezárása után át tudják adni a négy villamost. Ezt követően,

az elkövetkező hetekben több mint húsz ehhez hasonló jármű áll majd forgalomba

– közölte. Hangsúlyozta, hogy a villamosokat európai uniós támogatásból szerezte be a főváros, és nagyjából ötven újabb villamos és troli beszerzéséről még a tavalyi önkormányzati választások előtt döntött a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa.

Karácsony Gergely szólt arról is, bár a főváros anyagi helyzete „rendkívül feszített”, de dolgoznak azon, hogy ez ne érintse a villamos-hálózat fejlesztéseit.

Budapest, 2020. október 12.
Karácsony Gergely főpolgármester a forgalomba álló négy új hosszú CAF-villamos bemutatóján a budafoki kocsiszínben 2020. október 12-én. Az alacsonypadlós, 56 méteres szerelvények az 1-es villamosvonalon közlekednek.
MTI/Máthé Zoltán
Budapest, 2020. október 12. Karácsony Gergely főpolgármester a forgalomba álló négy új hosszú CAF-villamos bemutatóján a budafoki kocsiszínben. Az alacsonypadlós, 56 méteres szerelvények az 1-es vonalon közlekednek. MTI/Máthé Zoltán

Dorosz Dávid klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettes azt hangsúlyozta: a kötöttpályás közlekedésnek kiemelkedő szerepe van egy város klímavédelmében. A CAF-villamosok emellett az utazás kényelmét és biztonságát is növelik – tette hozzá.

Fendrik László, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. megbízott vezérigazgatója elmondta, az átadott CAF-villamosok 345 utas szállítására alkalmasak, és 81 ülőhellyel rendelkeznek.

Budapesten van még további hét villamos, ezek közül egy hosszú, a többi rövid. Az utóbbiakat az 50-es és 56-os villamos vonalán tervezik majd forgalomba állítani. Ez várhatóan csak jövő év őszén történhet majd meg, hiszen addig lezajlik a vonal infrastrukturális fejlesztése, addig

a 3-as vonalon és a budai fonódon közlekednek majd.

Fendrik László közölte, várnak további tizenöt villamost, amelyek leszállítását jövő áprilisig vállalta a CAF.

Nem volt késlekedés

Az elmúlt hetekben a CAF-villamosok kapcsán felmerült kérdésekkel kapcsolatban elmondta: nem voltak igazak azok az állítások, amelyek szerint Budapesten áll tizenegy villamos, és ezeket nem veszik át. A BKK-nak és a BKV-nek közösen komoly műszaki eljárássorozaton kell végigvezetnie a villamosokat, mielőtt át tudja venni. Ez zajlott, és ebben nem volt késlekedés – jelentette ki Fendrik László.

Közölte, a most átadott négy CAF-villamos közül háromnak az alvázfestése nem volt rendben. Ezeket végül sikerült Budapesten a nyáron javítani. Az úgynevezett alkonykapcsolót is javítania kellett a CAF-nak, amely ezt szoftvermódosítással oldotta meg.

A fékrendszer kérdéséről szólva leszögezte: a CAF-villamosok fékrendszere megfelelően működik, hatósági távon belül megáll. Ugyanakkor a BKK és a BKV közös véleménye az volt, hogy a fékrendszer működése nem volt összhangban a típusengedélyben foglaltakkal. Ennek rendezését kérték a CAF-tól, a spanyol cégtől október elsején megkapták azt a jognyilatkozatot, amely lehetővé tette a villamosok október 6-i átvételét.

„A BKK nem késlekedett és nem próbálta meg bármilyen okból kifolyólag ezeknek a villamosoknak az átvételét elhúzni,

egyszerűen nem volt lehetőség arra, hogy ezeket korábban felelősségteljesen átvegyük”

– fogalmazott Fendrik László.

Közölte, a további hét, Budapesten lévő villamosok már teljesítették a futáspróbákat, viszont hatósági engedéllyel még nem rendelkeznek.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója azt hangsúlyozta:

a BKV telephelyéről nem megy ki olyan jármű, amely ne lenne biztonságos.

Elmondta, az új, alacsonypadlós, korszerű villamosok körülbelül tizenöt százalékát teszik ki a fővárosi villamosoknak. A férőhely-kilométer kimutatásban ez az arány negyven százalék. A nem alacsonypadlós villamosok átlagéletkora negyven év körül van.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×