Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Szingapúr, 2017. december 13.Maruról, a két hónapos királypingvinről készítenek felvételt telefonnal a szingapúri Jurong Madárparkban 2017. december 13-án. Az október 10-én kikelt fióka az intézményben világra jött első királypingvin 2008 óta. (MTI/EPA/Wallace Woon)
Nyitókép: WALLACE WOON

Már a gyakorlatban is levizsgázott a BKK-s mobiljegy - itt a teszt

A 100E-n június elején bevezetett rendszer már a XXI. század felé vezeti a budapesti tömegközlekedést, csak apró bajok vannak.

A budapesti közlekedésben a 100E buszon bő két hete elérhető mobiljegyrendszer működését tesztelte a Portfolio.hu. Mint a portál írja, "néhány bosszantó apróságtól eltekintve ezzel végre a magyar főváros is belépett a XXI. századba".

A jegyek megvásárlása különösebb gond nélkül megy, a regisztráció és a bankkártya adatainak megadása után logikus lépésekkel és gyorsan lehet a kosárba tenni a jegyeket.

Az első kisebb fennakadást a tesztelőnek az okozta, hogy az egyébként a telefonra telepített BKK Futár alkalmazás egyelőre nem ismeri a mobiljegy-vásárlási opciót,

ehhez le kellett külön tölteni a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. alkalmazását. A jegyvásárlás során ugyanakkor vannak arra utaló jelek, hogy később a Futárba is integrálhatják a mobiljegyet. A rendszer felkínálja például, hogy válasszunk applikációt, de egyelőre csak a Mobiljegyet kínálja fel.

A jegyvásárlás egyetlen bosszantó aprósága, hogy miközben az egész rendszer természetesen mobiltelefonra van optimalizálva, a kártyás fizetésnél a bank oldalára átirányít, ami viszont hirtelen "szétcsúszik", valószínűleg ott nem mobilra készült a webes felület. Ez persze magát a vásárlást nem zavarja, csak szimplán amatőrnek tűnik a tesztelőnek.

A Mobiljegy alkalmazásnak a lap szerint külön jár a piros pont azért, mert

a felhasználónév+jelszó kombináció mellett ujjlenyomatos azonosítást is kér a belépéskor.

Ez akkor lehet hasznos, ha például elhagyjuk a telefonunkat, és nem akarjuk, hogy valaki elhasználja a megvett jegyeinket.

Mint a lap megjegyzi, London jelenleg már a pay-passos fizetési rendszernél tart a tömegközlekedésben.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×