eur:
394.08
usd:
368.38
bux:
66376.55
2024. április 25. csütörtök Márk
Egy utas kiválasztja a megvásárolni kívánt bérletet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérletkiadó automatájának kijelzőjén a 4-es metró Kelenföldi vasútállomás megállójában 2014. május 8-án.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Kifizették a bérletet, de nem kapták meg - válaszolt a BKK

A BKK egyre több jegy- és bérletkiadó automatát telepít, a forgalom közel fele már ezeken zajlik. Elmondták, hogyan jár vissza a pénz, ha rosszul működik az automata.

Olvasói panaszok alapján kereste meg a Világgazdaság a BKK-t: többen jártak pórul a cég automatáinál, ugyanis miután kifizették a jegyet vagy bérletet, a gép nem adta ki azokat. A felháborodott utasok sorra hívták a közlekedési vállalatot.

A BKK az üggyel kapcsolatban közölte: az automaták elterjedésével párhuzamosan megjelentek az azokat eltömítő személyek is. Tevékenységük következményeként előfordul, hogy a készpénzes fizetési opció olykor nem elérhető. A BKK szerint az alábbi esetek fordulhatnak elő:

- az érmekiadó nyílásban 2017 óta újfajta érmeszenzor működik, amely az érmecsatorna eltömítése esetén megakadályozza a készpénzfizetési funkciót, hogy több vásárló ne járjon pórul

- a készpénzes fizetési opció letilthat, ha valaki a vásárlási tranzakciót követően 60 másodpercen belül nem veszi el a bankjegyet. Az automata ilyenkor visszahúzza a visszajárót, de a bankjegyes fizetési funkciót leállítja, amíg a helyszínen a szervizes el nem távolítja az elakadt bankjegyet

- a legkevésbé az értékcikk kiadó nyílás eltömítése, leragasztása jellemző

A közlekedési vállalat tájékoztatása szerint a jegyautomata-hálózat a 2018-as évben több mint 16,8 millió tranzakciót bonyolított le, melyhez viszonyítva az értékcikkek kiadásának elmaradása ügyében bejelentett hibák csupán 0,0027 százalékos arányt képviseltek, ami alacsonynak mondható – ez körülbelül 450 esetet jelent.

Felhívták a figyelmet, hogy aki nem jutott hozzá a jogos visszajáróhoz, vagy értékcikkéhez,

lehetőség szerint még a helyszínen lépjen kapcsolatba a BKK telefonos ügyfélszolgálatával

a 0613255255-ös telefonszámon a „2” majd „0” menüpontokat választva, vagy az automata kijelzőjén található díjmentesen hívható „Segítség” gomb megnyomásával. A BKK a bejelentett ügyeket minden esetben kivizsgálja és

30 napon belül a jogosnak bizonyuló esetekben visszatéríti az utasoknak az automatában maradt pénzt, vagy a beragadt értékcikk összegét.

Fontos tudni, hogy ha az automata nem ad ki jegyet/bérletet, akkor is vásárolni kell egyet, mert érvényes utazási jogosultság nélkül nem lehet a BKV járatait igénybe venni.

Címlapról ajánljuk
Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

A platform jelenleg a legnépszerűbb a fiatalok körében, és amellett, hogy rengeteg időt töltenek el rajta, a megjelenő tartalmak jelentős befolyással vannak a felhasználókra politikailag is. A meghozott törvény arra kényszeríti a kínai vállalatot, hogy amerikai kézbe adja tengerentúli leányvállalatát, ám az államvezetés úgy is dönthet, hogy titkos technológiává nyilvánítja az algoritmust, így viszont 170 millió felhasználó maradhat hoppon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Reggel az ázsiai tőzsdéken kedvező hangulatban telt a kereskedés, ezt követően azonban Európában és Amerikában is elfogyott a lendület délutánra a tőzsdéken. Az üzemanyagárakról szóló bejelentést követően is erős a Mol, az olajcég árfolyama  2 százalékos pluszban zárt. Amerikában kis mértékű, vegyes irányú elmozdulás volt látható. Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×