"Hat esztendőnyi késlekedés, halogatás után most rákényszerül a politika, hogy nagykorúvá váljon, és nagykorúnak tekintse az ország lakóit" - mondta a miniszter.
Kiemelte: 2007-ben a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 983 milliárd forinttal gazdálkodik; ez csaknem 100 ezer forintot jelent állampolgáronként.
2007-ben folytatódik a közúthálózat fejlesztése, valamint a gyorsforgalmi úthálózat építése. Fontos a vasúti reform továbbvitele is a jövő évben - jelentette ki Kóka János.
Hozzátette: jövőre 120 kilométer autópálya készül el, 187 kilométernyi út építését pedig elkezdik.
Olcsóbban épülnek ma Magyarországon autópályák, mint az elmúlt tíz évben - jelentette ki.
Hozzátette: a vállalkozások kutatás-fejlesztési ráfordítása fokozatosan nő.
Pártreagálások
Varju László (MSZP) kiemelte: az egészségügyben nem a spórolás miatt van szükség a reformokra, hanem azért, hogy az elavult, rosszul működő rendszert a kormány átalakítsa.
A kormány előtt álló a legfontosabb célkitűzéseknek nevezte az egyensúlyteremtést, a reformot és a fejlesztést.
Tállai András (Fidesz) a büdzsét a munkanélküliség költségvetésének nevezte.
Beismerten növekedni fog a munkanélküliek száma 2007-ben - tette hozzá.
Felhívta a figyelmet arra, hogy jövőre a gazdasági növekedés mértéke az uniós átlag alá csökken.
"Ha a szocialisták elkezdenek kormányozni egy ciklusban, (...) akkor az infláció mindig megugrik, a duplájára emelkedik, aminek az árát a magyar lakosság fogja megfizetni" - jelentette ki.