2024. május 6. hétfő Frida, Ivett
Nyitókép: Pixabay

Apró, hajlékony és hatékony ez a bőr alá ültethető töltő-akkumulátor

Az orvosi célokra megfelelő eszköz fő összetevői a magnézium és a cink.

Különleges, bőr alá ültethető vezeték nélküli töltővel/energiatároló megoldással álltak elő kínai tudósok, mellyel a jövőben biológiai úton lebomló gyógyszeradagoló rendszereket is működtetni lehet majd. Az eszköz kellően nagy teljesítményű, valamint a rugalmasságából fakadóan a szervek és szövetek alakját is le tudja követni – írta a hvg.hu a South China Morning Post cikke és a Science Advances folyóiratban publikált tanulmány alapján.

A rendszer része, az adott eszköz töltésének a lelke egy magnéziumtekercs, ami közvetlenül a bőr alatt helyezkedik el, és ha a bőr felett egy másik tekercset helyeznek rá, akkor lehet elkezdeni a töltést.

Forrás: Lanzhou University

A magnézium tekercstől egy áramkör vezeti el az energiát egy cink-ion hibrid energiatároló egységbe. Ez utóbbi alkalmazása azért előnyös, mert az ilyen szuperkondenzátorok ténylegesen áramként tárolják az elektromos energiát, szemben a hagyományos akkumulátorokkal, melyek kémiai energiaként. Az elektromosság egy áramkörön keresztül például egy gyógyszeradagoló elektronikus eszközhöz, valamint a szuperkondenzátorba is kerülhet tárolás céljából.

A kutatók megjegyzik: az eszközben jelen lévő cink és magnézium mennyisége a napi beviteli érték alatt van, vagyis nem okozhat káros hatást.

(A nyitókép illusztráció.)