Infostart.hu
eur:
353.33
usd:
305.06
bux:
133528.69
2026. június 11. csütörtök Barnabás
Nyitókép: Pixabay.com

Tényleg nem játék a kóla: egerekkel itatták két hétig, meglepő az eredmény

Azon túl, hogy a hízásnak is biztos oka, eltérő és összetett hatásai vannak nőstény és hím egerekben.

Egy új tanulmány, amelyben a szénsavas italok egerekre gyakorolt hatásait vizsgálták, azt találta, hogy a két legnépszerűbb világmárka termékének fogyasztása növeli a herék méretét és fokozta a tesztoszteron koncentrációjukat.

A szerzők megjegyzik, hogy ez részben ellentmond a korábbi eredményeknek, amelyek szerint a szénsavas italok fogyasztása 30 százalékkal csökkenti a sperma minőségét azokban a férfiakban, akik naponta egy liter kólát isznak, míg egy másik tanulmány a kólatartalmú italok és a koffeintartalmú üdítőitalok negatív hatását bizonyította a sperma térfogatára, számára és koncentrációjára.

Az új, kéthetes, hím egereken végzett kínai kólakúra eredményéről is beszámoló IFLScience azt írta, hogy az eredmények szerint a magas dózisú kólafogyasztás javíthatja a tesztoszteronkiválasztást.

Az egereknek 15 napig kaptak kólát, vizezett kólát vagy csak vizet (kontrollcsoport). A cukros italokat fogyasztó egerek várható súlygyarapodása mellett a csapat meglepő hatásokat észlelt: a kólázó egerek tesztoszteron-koncentrációja növekedett, és a tisztán kólát fogyasztó egyedeknek megnőtt a heréje (a vizet és a vizezett kólát ivókhoz képest is).

A kutatók hangsúlyozzák, hogy a cukros üdítők fogyasztásának bizonyított negatív hatásai vannak az elhízástól a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásáig, ám eredményeik fényében úgy vélik, van még kutatnivaló a területen.

Saját előzetes tanulmányuk egyébként azt találta, hogy a kólafogyasztás csökkentheti a nőstény egerek petefészkének tömegét, de a szénsavas italok herék méretére gyakorolt hatását még nem vizsgálták.

Címlapról ajánljuk
Mohácsi új Duna-híd: százmilliárdos a tét, három alapelv szerint tervezik újra a beruházást

Mohácsi új Duna-híd: százmilliárdos a tét, három alapelv szerint tervezik újra a beruházást

Felülvizsgálja a kormány a „túlárazott és pazarló” mohácsi új Duna-híd beruházását. Vitézy Dávid miniszter elmondta: egyrészt megpróbálják visszaszerezni a százmilliárd forintos nagyságrendű, előlegként már kifizetett tételeket, másrészt megnézik, lehet-e még racionálisan 2x2 sávról 2x1 sávra csökkenteni a híd, illetve az alföldi bekötőút szélességét, de mindezt úgy, hogy „torzókat nem hagyunk”.
inforadio
ARÉNA
2026.06.12. péntek, 18:00
Marsai Viktor
a Migrációkutató Intézet igazgatója, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
Már a hétvégén jöhet az iráni megállapodás - Azonnal itt a reakció a tőzsdéken!

Már a hétvégén jöhet az iráni megállapodás - Azonnal itt a reakció a tőzsdéken!

A részvénypiaci hangulat alapvetően továbbra is törékeny, két meghatározó téma uralja a tőzsdéket, az egyik a technológiai és mesterséges intelligencia részvények esése, a másik pedig az iráni háború eszkalációja. Az európai részvénypiacok ma felfelé vették az irányt, a régiónkban a magyar és az osztrák részvénypiac is kiemelkedően teljesített - szektorszinten elsősorban a bankpapírok vezették az emelkedést. Az Európai Központi Bank kamatemelése után valamelyest csökkent az optimizmus az európai részvénypiacokon délután - az EKB 3 éves szünet után emelt először egész pontosan 25 bázispontot -, illetve a Kormányzótanács lefelé módosította a GDP-növekedési várakozásokat és megemelte az inflációs előrejelzéseket a következő évekre. Koraeste Donald Trump közölte, hogy mégsem lesz ma amerikai támadás Irán ellen, erre reagálva emelkednek a nemesfémek és esik a Brent jegyzése, a vezető tőzsdék pedig raliznak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×