eur:
390.9
usd:
360.09
bux:
73174.1
2024. július 27. szombat Liliána, Olga
Nyitókép: David Madison/Getty Images

Lesz-e új csapat a Forma 1-ben?

A Forma-1 döntéshozói visszautasították a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását.

A Liberty Media tulajdonában lévő és az F1 kereskedelmi jogait birtokló Formula One Management (FOM) szerdán közölte, hogy nem járul hozzá az amerikai csapat 2025-ös vagy 2026-os betársulásához, de fontolóra veszi a döntést, ha 2028-ban a General Motors versenyképes motort fejleszt ki, és ellátja azzal az Andretti-autókat.

"Nem hisszük, hogy a jelentkező csapat konkurenciát jelenthetne a jelenlegi mezőnynek, és egy 11. istálló önmagában nem hozzáadott érték"

- olvasható az állásfoglalásban. "Az Andretti név viszonylag ismert a szurkolók között, de vizsgálódásunk során arra jutottunk, hogy inkább az F1 jelentene értéknövekedést az Andretti márkának, nem pedig fordítva."

Az F1 irányítói hozzátették, hogy a döntés hátterében ott van a 2026-os nagy motorreform is, mivel kilátástalan vállalkozás egy versenyképes autót kiállítani 2025-re, majd egy teljesen átdolgozott modellt 2026-ra. Két év múlva ugyanis a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.

Novemberben Mohammed ben Szulajem, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke közölte, hogy Michael Andretti istállójának a belépése üzleti és sportszakmai szempontból is jót tenne a Forma-1-nek. A 61 éves sportvezető annak a reményének adott hangot, hogy a General Motors tulajdonában lévő Cadillac márkával pályázó Andretti Global rövidesen ott lesz a rajtrácson annak ellenére, hogy a mezőny jelenlegi istállói ellenzik ezt. Az FIA ezért elfogadta az új csapat jelentkezését, és továbbította azt az F1 irányítóinak további egyeztetésre.

Az amerikai istálló bizakodását jelezte, hogy nemrég közzétett egy képet az autójáról, amint egy kölni szélcsatornában tesztelik, és a szakemberek már október óta dolgoztak a kocsi megjelenésén.

A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenzik a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnának, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele. Az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali korábban diplomatikusan úgy fogalmazott, üzleti szempontból minden bővítési kísérletnek megfelelőnek kell lennie.

Az amerikai székhelyű Andretti Global tulajdonosa a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es cart-bajnok Michael Andretti, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti fia. Ő jelentette be, hogy a Cadillac márkával szerepelnének a száguldó cirkuszban, és legalább egy amerikai pilótát alkalmaznának. A csapat központja az Egyesült Államokban lenne, de Nagy-Britanniában egy kiegészítő egységet is üzemeltetnének.

A mostani döntésre csak annyit tudott írni, hogy le van sújtva.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor Tusnádfürdőn: 500 éve nem látott változás jön, világrendszerváltás lesz

Orbán Viktor Tusnádfürdőn: 500 éve nem látott változás jön, világrendszerváltás lesz

A miniszterelnök-pártelnök a 33. Bálványosi Szabadegyetemen tart előadást. Kifejtette, miért csak kívülről lehet békét kikényszeríteni Ukrajnában, miért folytat szemforgató és álságos politikát Lengyelország, miért támogatja annyi ország Oroszországot, mi a nagyság titka, miért elkerülhetetlen, hogy Ázsia legyen a világhatalom új központja. Orbán Viktor elmondta: elkészült egy 2030-nál hosszabb időtávra érő magyar nagystratégia.

Mészáros Krisztofer összetettben döntőre esélyes - percről percre az olimpiáról

Péntek este hivatalosan is megnyitották a 2024-es párizsi olimpiai játékokat, szombaton pedig már jó pár magyar sportoló is versenybe száll. Kézilabda, vízilabda, vívás, úszás, torna, sportlövészet, kerékpár, evezés, asztalitenisz - mindben szurkolhatunk a magyaroknak. Milák Kristóf repülőre ül. Már zajlanak az evezősök versenyei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.29. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×