eur:
412.14
usd:
394.28
bux:
79910.98
2024. november 25. hétfő Katalin
Nyitókép: David Madison/Getty Images

Lesz-e új csapat a Forma 1-ben?

A Forma-1 döntéshozói visszautasították a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását.

A Liberty Media tulajdonában lévő és az F1 kereskedelmi jogait birtokló Formula One Management (FOM) szerdán közölte, hogy nem járul hozzá az amerikai csapat 2025-ös vagy 2026-os betársulásához, de fontolóra veszi a döntést, ha 2028-ban a General Motors versenyképes motort fejleszt ki, és ellátja azzal az Andretti-autókat.

"Nem hisszük, hogy a jelentkező csapat konkurenciát jelenthetne a jelenlegi mezőnynek, és egy 11. istálló önmagában nem hozzáadott érték"

- olvasható az állásfoglalásban. "Az Andretti név viszonylag ismert a szurkolók között, de vizsgálódásunk során arra jutottunk, hogy inkább az F1 jelentene értéknövekedést az Andretti márkának, nem pedig fordítva."

Az F1 irányítói hozzátették, hogy a döntés hátterében ott van a 2026-os nagy motorreform is, mivel kilátástalan vállalkozás egy versenyképes autót kiállítani 2025-re, majd egy teljesen átdolgozott modellt 2026-ra. Két év múlva ugyanis a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.

Novemberben Mohammed ben Szulajem, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke közölte, hogy Michael Andretti istállójának a belépése üzleti és sportszakmai szempontból is jót tenne a Forma-1-nek. A 61 éves sportvezető annak a reményének adott hangot, hogy a General Motors tulajdonában lévő Cadillac márkával pályázó Andretti Global rövidesen ott lesz a rajtrácson annak ellenére, hogy a mezőny jelenlegi istállói ellenzik ezt. Az FIA ezért elfogadta az új csapat jelentkezését, és továbbította azt az F1 irányítóinak további egyeztetésre.

Az amerikai istálló bizakodását jelezte, hogy nemrég közzétett egy képet az autójáról, amint egy kölni szélcsatornában tesztelik, és a szakemberek már október óta dolgoztak a kocsi megjelenésén.

A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenzik a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnának, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele. Az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali korábban diplomatikusan úgy fogalmazott, üzleti szempontból minden bővítési kísérletnek megfelelőnek kell lennie.

Az amerikai székhelyű Andretti Global tulajdonosa a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es cart-bajnok Michael Andretti, az 1978-as F1-es világbajnok Mario Andretti fia. Ő jelentette be, hogy a Cadillac márkával szerepelnének a száguldó cirkuszban, és legalább egy amerikai pilótát alkalmaznának. A csapat központja az Egyesült Államokban lenne, de Nagy-Britanniában egy kiegészítő egységet is üzemeltetnének.

A mostani döntésre csak annyit tudott írni, hogy le van sújtva.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a béregyezségről: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a béregyezségről: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×