A településfejlesztési döntések során határoztak arról, hogy város északi részén az 502-es főutat folytatva az 5-ös út és a 4519-es jelű sándorfalvi út között 5 kilométeren kétszer kétsávos, valamint 700 méteren kétszer egysávos út épülhet az ehhez kapcsolódó kerékpárutakkal, járdákkal, öt csomóponttal és a csatlakozó utakkal. Az új út a többi közt azt a fejlesztési területet szolgálja ki, ahol a BYD elektromos autókat gyártó üzeme épül meg.
Döntöttek arról is, hogy elkezdődik az új kerékpárút tervezése a nagykörúton a József Attila és a Kossuth Lajos sugárút között. Elfogadták a határozatot, hogy a város határában a Electron Holding Zrt. projektcégei 49,99+20 MW teljesítményű energiatárolós és aggregátoros kiserőművet építhet.
A közterületi járműtárolás tilalmáról szóló rendelet módosításával a jövőben az elhagyott biciklironcsokat is elszállíthatják Szegeden. A városban – főként a vasútállomás és a buszpályaudvar környékén – a márciusi felmérés szerint 137 elhagyott, biciklironcs található. A kerékpárokra a közterület-felügyelők a jövőben figyelmeztetést helyeznek el, majd tíz napon beül elszállítják azokat.
Az önkormányzat pályázatot ír ki a szegedi székhelyű és telephelyű vállalkozások számára a dolgozók fenntartható munkába járásának támogatására. A cégek beruházásuk 50 százalékát, legfeljebb 2 millió forintot kaphatnak meg támogatásként. A korábbi uniós projekt során kerékpártárolók, buszmegállók épültek így.
Az önkormányzat változatlan feltételekkel, két évvel – 2026 végéig – meghosszabbítaná a helyi autóbuszvonalak működtetésére kötött szerződést a Volánbusz Zrt.-vel. Amennyiben erre a céget felügyelő Építési és Közlekedési Minisztérium nem ad engedélyt a szolgáltatásra 8+2 évre közbeszerzést írnak ki.
Martonosi Éva jegyző az közgyűlés kezdetén bejelentette, röviddel az ülés előtt a Pécsi Törvényszék arról tájékoztatta az önkormányzatot, hogy hatályon kívül helyezték azt határozatot, melyen szerint jogerős a Szabó Bálint képviselő megbízatását megszüntető döntés.