eur:
413.58
usd:
398.92
bux:
79243.31
2024. december 18. szerda Auguszta
Highway transportation with yellow lorry at sunset
Nyitókép: IvanSpasic/Getty Images

Eltűnhet a magyar utakról a kamionok egy része

Évente 50 ezer kamionnyi forgalomcsökkenést eredményezhet a magyarországi utakon, hogy az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer keretében február óta már a félpótkocsik vasúti szállítása is támogatható – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége.

A támogatás környezetvédelmi és versenyképességi szempontból egyaránt fontos, hatására rövid időn belül a kétszeresére nőhet a nemzetközi félpótkocsis intermodális forgalom. A vasúti-közúti terminálok készen állnak a többletforgalom átrakására, és újak is épülnek országszerte – írták.

Az MLSZKSZ hosszabb távon az európai intermodális áruforgalom további bővülésére számít, a környezetbarát vasúti fuvarozásnak ugyanis egyre nagyobb szerep juthat szerintük az EU-ban.

A vasúti fejlesztések támogatása is ezt segíti, a közúti szállítás ráadásul a jelenleginél jóval nagyobb környezetvédelmi díjterhekre számíthat. A kamionos fuvarozást a több százezres nagyságrendű európai sofőrhiány is egyre inkább gátolja – tették hozzá.

A közlemény szerint az energiafelhasználás csökkentését ösztönző EKR évek óta biztosította a lehetőséget a nemzetközi kamionfuvarok vasúti szállításának támogatására, de az MLSZKSZ kezdeményezésére az előző hónapban úgy módosult, hogy szélesebb körben, hatékonyan lehessen alkalmazni.

Ennek köszönhető, hogy

a magyarországi bejegyzésű közúti fuvarozó vállalkozások energiamegtakarítást számolhatnak el a kamionjaik pótkocsijának vasúti szállítására is,

az auditált energiamegtakarítási kvótát pedig értékesíthetik. Az MLSZKSZ úgy számol, hogy egy átlagos nemzetközi fuvarnál 150-200 euró nyerhető az adminisztrációs költségekre.

A klímavédelmet támogató, 2021-ben életbe lépett energiahatékonysági kötelezettségi rendszer (EKR) azt szolgálja, hogy 2030-ra a magyarországi végső energiafelhasználás ne haladja meg a 2005-ös szintet. Ehhez tíz év alatt mintegy 7 petajoule-lal kell csökkenteni a hazai energiafelhasználást. Ennek részeként az EKR-be bevont gazdasági szereplőknek – földgáz vagy villamosenergia-kereskedőknek és egyetemes szolgáltatóknak, valamint üzemanyagot használóknak - évről évre meghatározott tizedszázalékkal kell csökkenteniük saját energiafogyasztásukat. Ha ezt nem tudják teljesíteni, akkor kvótát kell vásárolniuk – ismertették a közleményben.

Címlapról ajánljuk
Patthelyzet a VW-nél: harmadik napja tart a válságtanácskozás, senki sem enged

Patthelyzet a VW-nél: harmadik napja tart a válságtanácskozás, senki sem enged

Minden korábbi hasonló cégrekordot megdöntöttek a Volkswagen vezetői és az alkalmazottak érdekképviseletei azzal, hogy szerdán immár a harmadik egymást követő napon folytatták válságtanácskozásukat a takarékossági intézkedésekről. Noha a hétfői startkor erős volt a remény, hogy a "szembenálló" felek között a karácsonyi ünnepek előtt kompromisszumos megállapodás születik, a megegyezésnek egyelőre semmi jele.

Orbán Viktor: a patrióták nyernek, a liberálisok Brüsszelbe szorulnak vissza, az Mordor vidéke

El fogunk érkezni ahhoz a nagy kérdéshez, hogy az ilyen nagyságrendű problémákkal, mint amilyenekkel a Nyugat most küzd, sikerül-e az ottani politikai rendszereknek a demokrácia keretein belül megoldást találniuk – tette fel a kérdést a miniszterelnök egy interjúban. Beszélt Ukrajna támogatásának várható megcsappanásáról, a tűzszünet esélyéről, a liberálisok és a patrióták küzdelmeiről.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.19. csütörtök, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 18. 20:51
×
×
×
×