A Universal Music Group (UMG) év végi kivonulásával, az utolsó nagy, globális zeneipari cég is elhagyja a magyar piacot – számolt be a Telex. Ez azt is jelenti, hogy a cég budapesti irodáját is leépítik, az eddigi 10-15 fős stábból csak páran maradnak pénzügyi és marketing területen. A három nagy lemezkiadó (UMG, Warner Music Group, Sony Music Entertainment) közül a Warner nemzetközi kiadványait a Magneoton kezeli itthon, a Sony Music pedig a külföldi előadói hazai marketingjére költ Magyarországon.
Mint írják, a UMG volt az utolsó olyan nagy globális lemezkiadó, ami még foglalkozott magyar előadókkal. Korábban a cég felelt például Krúbi bookingjáért és kiadásáért (ő már jóval a mostani leépítés előtt távozott a kiadótól), de szintén a kiadóhoz tartozott korábban 6363, Dé:Nash, Lil Frakk, Kapitány Máté és a Fiúk is. A kivonulásra mutató egyik első jel az volt, hogy az elmúlt egy évben a kiadó fokozatosan megvált a fenti nevektől.
Fontos, hogy a Universal nemrég egy digitális disztribúciós lábat is indított Virgin Music néven, Magyarországon egy éve már csak ezzel a céggel voltak igazán aktív szereplők – jegyzi meg a híroldal. A Virgin Music terjesztésében jelent meg AKC Misi új szólólemeze és Beton.Hofi legutóbbi két kislemeze is.
A Universal Music Group a világ legnagyobb és egyben leggazdagabb lemezkiadói csoportosulása, a vállalat piaci részesedése 2023 első negyedévében 38 százalék volt a globális piacon, éves bevételük 2022-ben meghaladta a 10 milliárd dollárt, ami főleg annak köszönhető, hogy náluk tömörül a világ legtöbb népszerű popsztárja, köztük Taylor Swift, Billie Eilish, Drake, The Weekend és Justin Bieber, sőt, a Beatles és Sting katalógusa is a Universalé.