eur:
401.88
usd:
371.17
bux:
90321.33
2025. március 31. hétfő Árpád
Flirt típusú villamos motorvonat a balatonfüredi vasútállomáson az észak-balatoni vasútvonal mintegy 24 milliárd forintból villamosított, Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakasza avatásának napján, 2021. június 18-án.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

Vitézy Dávid: "az M7-es helyett a balatoni vasútra menjenek a tízmilliárdok"

Az M7-es bővítése helyett a balatoni vasútvonal további fejlesztése mellett érvel Vitézy Dávid.

Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk, a tervek szerint háromsávosra bővítik az M7-est a Balaton felé vezető oldalon Székesfehérvárig. Sőt, a Budapest felé vezető oldal is kap majd egy újabb sávot Balatonvilágostól Székesfehérvárig.

Ezzel nem ért egyet Vitézy Dávid. A korábbi közlekedési államtitkár a Facebookon osztotta meg véleményét.

Ennek lényege, hogy a sztrádafejlesztés helyett inkább a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalra kellene áldozni.

Azt írja: "az M7-es, ahogy a legtöbb esetben minden autópálya, akkor torlódik szisztematikusan (azaz nem baleset vagy felújítás miatt), ha egy fontos csomópont kapacitása kicsi (lásd Fehérvárnál a 8-ast) vagy ha a fogadó nagyváros (Budapest) egyszerűen nem tud több autót fogadni és a városi utak visszatorlasztanak".

Ezekre a főpályán történő sávbővítés nem ad megoldást.

Szerinte az M7-es bővítését azok az autósok várják el, akik "balatoni hétvégékre" mennek.

Úgy látja, hogy a Balaton felé a vasút ma már elég versenyképes időben és kényelemben is, azonban tény, hogy további fejlesztések szükségesek lennének, mert már ma is kimerült a vasút kapacitása. Ha tehát fenntarthatóan szeretnénk javítani a Balaton elérhetőségén, akkor

az autópálya harmadik sávjának sok tízmilliárdos kiépítése helyett a vasútvonalat kellene villamosítani Balatonfüredtől Tapolcán át Keszthelyig,

két vágányos fővonallá fejleszteni a 30-as vonalat Szabadbattyánon túl is a Balaton felé, sebességemeléssel már Székesfehérvártól, bővítve mindkét parti vonal kapacitását és befejezni a Déli Körvasutat Budapesten - sorolta.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Jó hírt közölt a KSH

2025. januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 668 100, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 459 000 forint volt. A bruttó átlagkereset 10,4, a nettó átlagkereset 10,2, a reálkereset pedig 4,6 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Egy másik EU-tagállamban dolgoznál? Most jön a nagy változás!

Egy másik EU-tagállamban dolgoznál? Most jön a nagy változás!

Mindazoknak, akik eddig az Európai Unió „eures.europa.eu” portálján kerestek állást más uniós országokban, át kell vinniük a profiljukat és önéletrajzukat az Europassra. A változás március 31-ével lép életbe, addig lehet lépni. Ha ezt valaki elmulasztja, akkor sincs tragédia: csak újra kell regisztrálni az Europasson. Változatlanul az Eures fogadja a munkáltatók igényeit és ezek találkoznak majd az Europassra feltöltött önéletrajzokkal. Szabó S. László cikke.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×