Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk, a tervek szerint háromsávosra bővítik az M7-est a Balaton felé vezető oldalon Székesfehérvárig. Sőt, a Budapest felé vezető oldal is kap majd egy újabb sávot Balatonvilágostól Székesfehérvárig.
Ezzel nem ért egyet Vitézy Dávid. A korábbi közlekedési államtitkár a Facebookon osztotta meg véleményét.
Ennek lényege, hogy a sztrádafejlesztés helyett inkább a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalra kellene áldozni.
Azt írja: "az M7-es, ahogy a legtöbb esetben minden autópálya, akkor torlódik szisztematikusan (azaz nem baleset vagy felújítás miatt), ha egy fontos csomópont kapacitása kicsi (lásd Fehérvárnál a 8-ast) vagy ha a fogadó nagyváros (Budapest) egyszerűen nem tud több autót fogadni és a városi utak visszatorlasztanak".
Ezekre a főpályán történő sávbővítés nem ad megoldást.
Szerinte az M7-es bővítését azok az autósok várják el, akik "balatoni hétvégékre" mennek.
Úgy látja, hogy a Balaton felé a vasút ma már elég versenyképes időben és kényelemben is, azonban tény, hogy további fejlesztések szükségesek lennének, mert már ma is kimerült a vasút kapacitása. Ha tehát fenntarthatóan szeretnénk javítani a Balaton elérhetőségén, akkor
az autópálya harmadik sávjának sok tízmilliárdos kiépítése helyett a vasútvonalat kellene villamosítani Balatonfüredtől Tapolcán át Keszthelyig,
két vágányos fővonallá fejleszteni a 30-as vonalat Szabadbattyánon túl is a Balaton felé, sebességemeléssel már Székesfehérvártól, bővítve mindkét parti vonal kapacitását és befejezni a Déli Körvasutat Budapesten - sorolta.