Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Flirt típusú villamos motorvonat a balatonfüredi vasútállomáson az észak-balatoni vasútvonal mintegy 24 milliárd forintból villamosított, Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakasza avatásának napján, 2021. június 18-án.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

Vitézy Dávid: "az M7-es helyett a balatoni vasútra menjenek a tízmilliárdok"

Az M7-es bővítése helyett a balatoni vasútvonal további fejlesztése mellett érvel Vitézy Dávid.

Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk, a tervek szerint háromsávosra bővítik az M7-est a Balaton felé vezető oldalon Székesfehérvárig. Sőt, a Budapest felé vezető oldal is kap majd egy újabb sávot Balatonvilágostól Székesfehérvárig.

Ezzel nem ért egyet Vitézy Dávid. A korábbi közlekedési államtitkár a Facebookon osztotta meg véleményét.

Ennek lényege, hogy a sztrádafejlesztés helyett inkább a Budapest-Székesfehérvár vasútvonalra kellene áldozni.

Azt írja: "az M7-es, ahogy a legtöbb esetben minden autópálya, akkor torlódik szisztematikusan (azaz nem baleset vagy felújítás miatt), ha egy fontos csomópont kapacitása kicsi (lásd Fehérvárnál a 8-ast) vagy ha a fogadó nagyváros (Budapest) egyszerűen nem tud több autót fogadni és a városi utak visszatorlasztanak".

Ezekre a főpályán történő sávbővítés nem ad megoldást.

Szerinte az M7-es bővítését azok az autósok várják el, akik "balatoni hétvégékre" mennek.

Úgy látja, hogy a Balaton felé a vasút ma már elég versenyképes időben és kényelemben is, azonban tény, hogy további fejlesztések szükségesek lennének, mert már ma is kimerült a vasút kapacitása. Ha tehát fenntarthatóan szeretnénk javítani a Balaton elérhetőségén, akkor

az autópálya harmadik sávjának sok tízmilliárdos kiépítése helyett a vasútvonalat kellene villamosítani Balatonfüredtől Tapolcán át Keszthelyig,

két vágányos fővonallá fejleszteni a 30-as vonalat Szabadbattyánon túl is a Balaton felé, sebességemeléssel már Székesfehérvártól, bővítve mindkét parti vonal kapacitását és befejezni a Déli Körvasutat Budapesten - sorolta.

Címlapról ajánljuk
Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

A motorsportol.hu főszerkesztője szerint a Red Bull teljesen logikus döntést hozott azzal, hogy jövőre már nem számít pilótaként a gyengén teljesítő Cunoda Jukira. Ugyanakkor Vámosi Péter arról is beszélt az InfoRádióban, hogy a helyére érkező Isack Hadjarnak sem lesz könnyű dolga, hiszen az osztrák csapatnál Max Verstappen kívánságainak megfelelően végzik a fejlesztéseket, és ha az éppen aktuális csapattárs ehhez nem tud alkalmazkodni, keserű sors vár rá.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×