Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Vízsugárral fogadják a Wizzair első Dortmund-Hévíz menetrend szerinti járatát Sármelléken, a Hévíz-Balaton nemzetközi repülőtéren 2022. június 16-án.
Nyitókép: MTI/Varga György

Ismét menetrend szerinti repülőjárat indul Sármellékről

Csaknem másfél évtized után indult ismét menetrend szerinti repülőjárat a Sármellék-zalavári repülőtérről; a Wizzair heti kétszeri járata Dortmundot köti össze a Hévíz-Balaton Airporttal.

Jakab Zsófia, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese az első járat csütörtöki érkezése kapcsán tartott sajtótájékoztatón elmondta: az MTÜ számára kiemelten fontos a német turistaforgalom erősítése a hévízi, balatoni régióban. Hogy az elmúlt időszakban mennyire fontos lett a térség, azt jelzi az is, hogy Hévízen 2021-ben 174 ezer vendég 659 ezer éjszakát töltött. A járatindításnak is köszönhetően a következő időszakban ezek a számok még tovább javulhatnak, ugyanis már az első 5 hónapban 78 ezer vendégéjszakát regisztráltak a fürdővárosban.

(A hévízi gyógytó és a szállodák népszerűek voltak az orosz vendégek körében is, akik viszont a háború miatt teljesen elmaradtak. Korábban az orosz és ukrán vendégek tették ki a külföldi forgalom negyedét - a szerk.)

Utoljára 2008-ban fogadott menetrend szerinti járatot a Hévíz-Balaton Airport, akkor a Ryanair Londonból közlekedtetett járatokat. A Wizzair első, dortmundi járatával - amely szeptember 15-ig, hetente kétszer közlekedik - mintegy 170-en érkeztek Magyarországra - mondta el Benkő Attila, a repülőtér igazgatója.

A Magyarországra érkező német turisták körében Budapest után Hévíz a második legfontosabb úti cél, hangsúlyozta Jakab Zsófia. A remények szerint a németek részéről tovább erősödhet a magyarországi turizmus, az első dortmundi járattal újságírók is érkeztek Észak-Rajna-Vesztfáliából.

Nagy Bálint, az Építési és Beruházási Minisztérium államtitkára a térség országgyűlési képviselőjeként arról beszélt, hogy a régióban élők közvetlenül vagy közvetve alapvetően a turizmusból élnek, alig van olyan szakma, amire ne lenne gazdasági hatása a vendégforgalomnak. Emiatt is

szükséges a repülőtér tervezett fejlesztése,

ami nemcsak infrastrukturális fejlesztést, hanem a repülőjáratok további bővítését is igényli. Remélhetőleg ez a nyári szezon a légitársaságok számára is be tudja bizonyítani, hogy érdemes ebbe a térségbe járatokat szervezni.

Hévíz önkormányzata 2011-ben vette át repülőtér üzemeltetését, két évvel ezelőtt a magyar állam vásárolta be magát a repteret üzemeltető cégbe, az MTÜ pedig megkapta az üzemeltetési jogot. Ez utóbbi partnerséggel szakmai és gazdasági szempontból is jó partnerre talált a város önkormányzata - közölte a polgármester. Papp Gábor szerint a Wizzairrel kötött megállapodás is mutatja, hogy a régió számára a legfontosabbak közé tartoznak a német vendégek, az új járat indítása pedig nemcsak a kúrára érkezők körét bővíti, hanem a fiatalabb korosztályok számára is vonzó lehet.

2019-ben - tízéves növekedés után - 1,233 millió vendégéjszakát regisztráltak Hévízen. A polgármester elmondása szerint az MTÜ-vel másfél hete Dortmundban tartottak egy sikeres roadshowt, így ha a járatindítás is eredményes, akkor más német vagy egyéb külföldi városokból is indulhatnak új járatok.

A vendégéjszakák bővítését remélik a hévízi, keszthelyi szállodafejlesztésektől is.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×