Az idei eddigi 37 saját és 53 kölcsönzött munkavállaló után még 140 embertől fog megválni a makói Continental - derül ki a Délmagyar.hu tudósításából. Utóbbi a bérelt munkaerőt érinti.
A leépítés mögött az autóipar átalakulása áll, a vállalat jelzése szerint igyekeznek középtávon minél több embert megtartani.
Szűrszabó Levente gyárigazgató a döntés hátteréről elmondta, a globális autógyártásban lassul a termelés, nincs elég félvezető, és a technológiai átállás is épp most zajlik az elektromos járművek gyártására, ezekkel a változásokkal pedig eddig a makói gyár nem tartott lépést, ide három éve nem érkezett új projekt és a gyár
három éve veszteséges.
"Jelenleg a régi, gumi alapanyagú hűtő-fűtő csövek gyártása Makón még mindig több mint nyolcvan százalékot tesz ki, ezen változtatni kell a műanyag alkatrészek javára" - tette hozzá.
Szűrszabó Levente határozottan cáfolta, hogy az eddig elküldött saját dolgozóktól a sztrájk miatt váltak volna meg - mint mondta, üzleti alapon döntöttek.
Czirbus Gábor, a Fidesz makói elnökének tudomása szerint az idén várható elbocsátásokon túl jövőre további háromszáz fős leépítésre készül a Continental Makón. A politikus szerint ez felháborító, különösen azok után, hogy a cég egymilliárdos központi támogatást kapott.
"Kérjük a társaságot, hogy a helyzetet rendezze, tegyen meg mindent a munkahelyek megtartásáért"
– szólította fel a céget.