eur:
399.12
usd:
366.89
bux:
87872.68
2025. március 15. szombat Kristóf
Nyitókép: Pexels.com

Benzines kocsik: nem mindenki kapkodja el az e-átállást

Az egyik német konszern úgy gondolja, lejtőre kerül az a nagyvállalat, amely az elektromos kocsikra tesz fel mindent.

Lassabb ütemben készül kiszállni a BMW a hagyományos belsőégésű motorok gyártásából német konkurensénél, az Audinál.

"A végső döntéshozó iparágunkban mindig az ügyfél kell hogy legyen. Ezt sosem lenne szabad szem elől téveszteni" - fogalmazott Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója a Passauer Neue Presse és a Donaukurier lapoknak adott interjúban.

A BMW konszern tervei szerint 2030-ra az értékesítési volumennek a felét adják majd a teljesen elektromos hajtású modellek.

"Aki addigra teljesen kiszállna a belsőégésű motorokból, az értékesítési volumenének a feléről lesz kénytelen lemondani, és elindítja a lejtőn saját vállalatát"

- mondta. Rámutatott, hogy valóban lesznek városok, régiók és országok, amelyek addigra már teljes egészében át fognak állni az elektromos mobilitásra. Világszerte azonban, a BMW 140 piacán "nem ez lesz a helyzet".

A Volkswagen konszern érdekeltségébe tartozó Audi a napokban jelentette be, hogy az évtized közepén mutatja majd be legutolsó belsőégésű motoros új modelljét, majd 2032–2033-tól már csak elektromos hajtású modelleket értékesít majd.

Címlapról ajánljuk

Rajnai Gergely a béketárgyalásokról: minden ütőkártya az USA kezében van, az EU és Ukrajna partvonalra került

Az Egyesült Államok nem erőltetné a tűzszüneti javaslatot, ha a színfalak mögött már nem született volna valamilyen előzetes megállapodás a felek között, vagyis az amerikaiak vélhetően többet tudnak arról, konkrétan milyen feltételekkel menne bele az egyezségbe Oroszország – mondta az InfoRádióban a Méltányosság Politikaelemző Központ vezető elemzője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.17. hétfő, 18:00
Kiss J. László
a Budapesti Corvinus Egyetem professzor emeritusa
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 14. 19:02
×
×
×
×