eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 21. szombat Tamás
Nyitókép: Pixabay.com

Egyik csapás éri őket a másik után

Nehéz időszakot élnek a közúti fuvarozók, nyakukon ugyanis az Európai Unió által jóváhagyott mobilitási csomag, ami miatt lehetnek vállalatok, amelyek lehúzzák a rolót. Az, hogy szinte az összes turistabusz áll, már csak hab a tortán.

A koronavírus miatti tavaszi drasztikus visszaesésből a nyár derekára részben kilábalt a közúti áruszállítás, noha az autóbuszos személyszállítás továbbra is tragikus veszteséget könyvel el – fogalmazott a Novekedes.hu-nak a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára, aki szerint kormányzati támogatás nélkül ezek a professzionális, és gyakran speciális igényeket kielégítő vállalkozások megszűnhetnek. Mindez komoly károkat okoz majd a teljes nemzetgazdaságnak is, amikor a turizmus – reményeik szerint a 2021-es szezonban – újraindul – fogalmazott Karmos Gábor, kiemelve:

„az autóbuszos személyszállítók azonnali támogatása nem tűr további halasztást!”

Az árufuvarozókra kitérve megjegyezte, ők ugyan átvészelték a tavaszi veszélyhelyzetet, kemény munkával, de folyamatosan biztosították az ellátási lánc működését. A járvány második hullámának bizonytalanságaival és az augusztus végén kihirdetett mobilitási csomaggal a nyakunkon azonban nincs ok túlzott optimizmusra. Mint kifejtette, a csomag uniós szinten kívánja szabályozni a közúti személy- és áruszállító vállalkozások működését, ám annak ellenére hirdették ki, hogy

az elfogadást megelőzően szinte minden közép-kelet európai tagállam élesen bírálta a tartalmát.

Ugyanis a következő másfél évben annak életbe lépő elemei komoly adminisztratív és pénzügyi terhet jelentenek majd a cégeknek.Továbbá versenyelőnyt kapnak az EU-n kívüli fuvarozók, akik már most agresszíven terjeszkednek a gyengén ellenőrzött magyar piacon is.

„Ezt néhány tagország gazdasági lobbiereje kényszerítette ki, amely

nem más, mint szociális köntösbe bújtatott protekcionista intézkedés.

Így igyekeznek kiszorítani a magyar, és más közép-kelet európai vállalkozókat az uniós piacról” – fogalmazott. Álláspontjuk szerint a mobilitási csomag – amelyet több tagállam, köztük Magyarország is tervez megtámadni az Európai Bíróságon – súlyosan sérti a szolgáltatásnyújtás szabadságának uniós jogelvét, de egyes pontjai szembe mennek az EU Zöld Könyvének környezetvédelmi stratégiájával is. Szerinte a jogi eszköz segíthet.

Az MKFE felmérése szerint tagvállalkozásai közel harmad úgy ítéli meg, hogy a szabályozás csak újabb extra költséget jelent majd számukra. Jól szemlélteti a végrehajthatósággal kapcsolatos bizonytalanságokat, hogy a megkérdezettek csaknem 30 százaléka egyelőre nem tudja megítélni, hogy az uniós regula milyen következményekkel jár majd – jegyezte meg Karmos Gábor. A vállalatok 46 százaléka ugyanakkor egyértelmű negatív hatásokkal számol. Sőt, 14 százalék fölötti azoknak a válaszadóknak az aránya, akik

a cégük csődjét sem tartják elképzelhetetlennek a csomag miatt.

Úgy látja, mindez azt eredményezheti, hogy eltűnnek a tagállami fuvarvállalkozások, s a helyükre lépők valóban olyan feltételekkel foglalkoztatják majd a sofőrjeiket, amelyektől a csomag kezdeményezői – „meglehetősen álszent és nem kellően átgondolt módon” – meg kívánják védeni a gépkocsivezetőket. „Bátran kimondhatjuk, hogy a mobilitási csomagnak köszönhetően élet-halál harc kezdődik majd” – tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
Elon Musk: Németországot csak az AfD mentheti meg

Elon Musk: Németországot csak az AfD mentheti meg

Elon Musk nem tagadja meg önmagát. A világ egyik legazdagabb milliárdosa újabb jelét adta annak, hogy nem rokonszenvezett a Scholz-kormánnyal de a konzervatívok sem állnak közel hozzá. A német választókat már a kampány kezdetekor felszólította arra, hogy a radikális jobboldali AfD.re szavazzanak.

Érdemes bátornak lenni és vállalni a vitákat első látásra megnyerhetetlen ügyekben is

Szokásos év végi nemzetközi Kormányinfó-sajtótájékoztatóját tartotta december 21-én a miniszterelnök a Karmelita kolostorban, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter társaságában. Értékelte a magyar uniós elnökséget és közölte, hogy 2025-re nagyszerű évet vár. Az újságírók kérdezték a földgázszállítási kihívásokról, a romániai választásokba való beavatkozás elkerülésének lehetőségéről, a hazai választási törvény esetleges további módosításáról, Magyar Péterről, az uniós pénzösszegek megszerzésének lehetőségéről, a közel-keleti helyzettel kapcsolatos erőfeszítéseiről, a budai Várban felújított Pénzügyminisztérium sorsáról, illetve a forint árfolyamáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×