A pénzügyi és gazdasági válság az autóipart támadta meg a legjobban: a neves autógyártók szinte kivétel nélkül a termelés időszakos leállására kényszerülnek - mondta az InfoRádiónak a Gépjármű-Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke.
Gablini Gábor hozzátette: a termelési és kereskedelmi lánc költségei is jelentősen, több százalékkal növekedtek.
A szakember szerint Magyarországon már három éve korrekciós folyamat zajlik, amelynek köszönhetően az autóipar egészségesebb működés felé mozdult el. Ez azt jelenti, hogy a korábbi túlzott - 240 ezres - értékesítés tavaly már 189 ezerre esett vissza, ám ez a csökkenés konszolidált formában ment végbe.
Idén az első kilenc hónapban a csökkenés alig 5 százalékos volt, ami egyáltalán nem drámai - véli a szövetség elnöke, aki szerint a jelentős visszaesést most októberben mérték.
Gablini Gábor elmondta: idén 170 ezer értékesített gépjárművel számolnak, 2009-re pedig további 20 ezres csökkenést becsülnek.
Mivel a működés jelentősen megdrágult, az értékesítés mértéke pedig csökken, a meglévő infrastruktúra már eltúlzott, éppen ezért autószalonok bezárására és elbocsátási hullámra kell számítani - jelentette ki a szekértő, aki ugyanakkor hangsúlyozta: a magyar vásárlóerő a régióban még mindig a legjobbnak számít.
Hanganyag: Szabó Gergõ