eur:
412.76
usd:
396.89
bux:
79492.85
2024. december 24. kedd Ádám, Éva

Nem jött ki a kakaófolt, bírságot kapott a Vanish

Tizenötmillió forintra bírságolta a Vanisht, a klórmentes fehérítők forgalmazóját a Gazdaság Versenyhivatal a fogyasztók megtévesztése miatt. A GVH azért lép fel ilyen keményen, mert Magyarországon még alacsony szinten van a fogyasztói tudatosság.

Tizenötmillió forintra bírságolta a Vanisht, a klórmentes fehérítők forgalmazóját a Gazdaság Versenyhivatal (GVH) a termékek reklámja miatt - mondta el az InfoRádiónak Mihálovits András, a versenyhivatal szóvivője.

a GVH a folteltávolító, fehérítő hatású szerek reklámjainak igazságtartalmát vizsgálta, és mint azt a szóvivő kifejtette, azt tapasztalták, hogy színes ruhákon korántsem lehet korlátlanul alkalmazni ezt a szert. Az ominózus kakaófolt eltávolíthatósága is erősen megkérdőjelezhető - jelentette ki Mihálovits András. Így a fogyasztók megtévesztése miatt kapta a bírságot a vállalkozás.

A szóvivő elmondta: annak ellenére maradtak megtévesztő reklámok a piacon, hogy az előző években sokat foglalkozott a GVH a mosóporok hirdetéseivel. A cégek annyira nagy energiákat ölnek a fogyasztók meggyőzésébe, hogy apróbb hiányosságok, csúsztatások még a legnagyobbak esetében is becsúsznak időnként - figyelmeztetett.

Szeretnénk azt gondolni, hogy az emberek egyre tudatosabban vásárolnak, és alaposan végigböngészik a megvásárolandó termékek címkéit - fűzte hozzá a GVH szóvivője. Mint mondta, a Vanish esetében is több olyan kijelentés volt a reklámban, amelynek igazságtartalmát könnyen meg lehet állapítani a címke tanulmányozásával.

Mihálovits András rámutatott ugyanakkor: az útnak még az elején vagyunk. Azért lép fel a GVH ilyen szigorúan, mert a fogyasztói tudatosságnak még alacsony a szintje, és a felmérések szerint egy jól eltalált reklámmal sokakat meg lehet győzni.

Hanganyag: Kaputa Júlia

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Melyek a magyarok kedvenc karácsonyi ételei, zenéi és filmjei? – van egy meglepetés is

Melyek a magyarok kedvenc karácsonyi ételei, zenéi és filmjei? – van egy meglepetés is

A magyar férfiak kevésbé szeretik a karácsonyi filmeket és zenéket, mint a nők – egyebek mellett ez derült ki az Europion reprezentatív felméréséből. Zöldi Katalin, a cég operatív vezetője az InfoRádióban elmondta: a megkérdezettek 73 százaléka válaszolta azt, hogy a karácsonyt családi ünnepnek tartja, míg a szilveszter esetében csak 23 százalék szereti szűk családi körben tölteni az év utolsó napját.

Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

A gyász ellenére az élet megy tovább. Olyannyira, hogy a péntek esti szörnyű terrortámadás után szerte az országban továbbra is nyitva tartanak a karácsonyi vásárok. A hangulat azonban jó ideig aligha lesz olyan, mint az öt halálos áldozatot és több mint 200 sérültet követelő gázolásos merénylet előtt volt.
VIDEÓ
Összejött a bravúr a forintnak

Összejött a bravúr a forintnak

Az illikvid karácsony előtti devizapiacon óriási kilengéseket láthattunk a forintárfolyamban: míg kora délutánig jelentősen gyengült az árfolyam és 415 felett is járt már az euró, később 412,5 alá is benézett az árfolyam, és este is ezen szint alatt maradt. A dollárral szemben szintén számottevő erősödést mutatott a magyar fizetőeszköz: a nap folyamán az USD/HUF jegyzése egy ponton már 400 közelében is járt, estére viszont egészen 396,2-ig visszakorrigált a kurzus.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 21:42
×
×
×
×