Infostart.hu
eur:
388.49
usd:
330.61
bux:
110668.81
2025. december 22. hétfő Zénó

A FIAT és a Volkswagen éve volt 2006

A korábbinál nagyobb gazdasági növekedés ellenére az európai autóeladások csak mérsékelten nőttek - állapítható meg a statisztika alapján. A legtöbb autót (több mint 3 millió darabot) tavaly is a Volkswagen adta el, az év nyertese mégis a FIAT volt, amely kilábalva a válságból közel 17 százalékkal növelte eladásait.

Bár az európai gazdaságnak jó éve volt 2006-ban, ugyanezt az autógyártók és -kereskedők már nem mondhatják el, hiszen az eladások csak mérsékelten nőttek.

Az élen a Volkswagen áll több mint 3 millió eladott gépjárművel, ám a nagy nyertes a FIAT, amely úgy tűnik, végleg kilábalt a válságból. Ezt jelzi eladásainak 17 százalékos növekedése.

A nagy vesztesek a francia autógyárak: a Renault 11, míg a Peugeot 2 százalékkal kevesebb autót adott el, mint 2005-ben.

Bár a német autópiac nőtt (3.8 százalékkal), a brit (4 százalékkal), a spanyol, a francia és az olasz némileg csökkent, szakértők szerint a magas üzemanyagárak és kamatok miatt.

Az amerikai gyártók nem teljesítettek túl jól, hiszen a Ford és a General Motors is kevesebb autót adott el mint 2005-ben (0.7 és 2.7 százalékkal).

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×