Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. igazgatóságának döntése értelmében az Airbridge és a litván LAL konzorciummal tárgyalnak tovább. Az Ofer Hava által jegyzett ír-magyar befektetői körrel már nem egyeztetnek.
Az ÁPV Zrt. 2006. szeptember 7-én hirdetett nyilvános ajánlattételi felhívással induló, tárgyalásos privatizációs eljárást a nemzeti légitársaság állami tulajdonban lévő 99,95 százaléknyi részvénycsomagjára.
"A privatizáció legfőbb célja (...) a társaság hosszabb távú működőképességének biztosítása az ehhez szükséges tőkeemelés révén, (...) és a légitársaság biztonságos finanszírozásának megteremtése állami szerepvállalás nélkül" - áll a privatizációs szervezet közleményében.
Az ÁPV közölte azt is, hogy a privatizációs szervezet a magyar állam üzleti érdekeinek védelmében a tranzakciót lezáró döntésig nem ad további információt, de a privatizációs eljárás eredménye után részletesen tájékoztatja a közvéleményt.
A korábbi, meg nem erősített sajtóinformációk szerint a LAL mintegy 120 millió eurót (több mint 30 milliárd forint) szánna a Malévra, míg az Airbridge mögött álló Borisz Abramovics szerint a Malév likviditásának fenntartásához nagyon sürgősen legalább 30-50 millió dollárra (közel 10 milliárd forint) lenne szükség.
Még nincs meg a döntés időpontja
A légitársaság kommunikációs igazgatója szerint az APV a leggyengébbnek minősített ajánlatot, az ír-magyar befektetői körét ejtette ki a versenyből, azt azonban nem árulta el, miért pont ezt találták a legkevésbé jónak.
Mivel az eljárásnak még nincs vége, az befektetői ajánlatokról egyik fél sem nyilatkozhat - tette hozzá Oravecz Péter.
Egyelőre nem lehet tudni, mikor hirdetnek győztest, sőt még az sem biztos, hogy sikeres lesz az új eladási kísérlet.
Korábban nem találtak megfelelő vásárlót a Malévra, mert a jelentkezők vagy szakmailag, vagy pénzügyi hátterüket tekintve nem voltak megfelelők.
Gyászol a magyar város, elhunyt dr. Bay Éva





