Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pexels.com

Online tévézés: magyar riválisa lett a Netflixnek

Az adatok szerint egyre népszerűbb a streamingnézés: havonta több mint négymillióan moziznak online.

Az internethasználó magyarok közül tízből négyen így kapcsolódnak ki hetente egy egész estés filmnek és egy rövidebb sorozatrésznek megfelelő időtartam erejéig - derül ki az NMHH sajtóközleményéből. A hét legnépszerűbb streamingszolgáltató forgalmi adatait vizsgálták egy bizonyos szemszögből: a számítógépek, a mobiltelefonok és a tabletek igénybevétele alapján született az eredmény.

A felhasználók száma és a weboldalon vagy applikáción eltöltött, egy főre jutó idő alapján vizsgálta a fogyasztási szokásokat a hatóság. A kutatásban három nemzetközi (HBO Max, Netflix, Disney+) és két magyar streamingszolgáltató (RTL Most, TV2 Play), valamint két magyar videómegosztó (Jobbmintatv.online, Videa.hu) forgalmát figyelték.

Az eredmények azt mutatják, hogy a hét médiumot heti szinten mintegy 2,63 millió fő keresi fel, havi szinten pedig az internetezők több mint fele, 4,16 millió fő.

Emellett az oldalakon és alkalmazásokon töltött idő hossza is figyelemre méltó: hetente két és fél órát, egy hónap leforgása alatt pedig közel hét órát szentelnek az emberek filmnézésnek. Ezek az adatok csak a mobilról, tabletről vagy számítógépről filmező magyarok szokásait mutatják. Ehhez jönnek még az okostelevíziót használók is, akik valószínűleg még tovább emelik a számadatokat.

Magyarországon egyértelműen a Netflix és a Videa a legnépszerűbb, mindkettő egymillió látogatóval büszkélkedhet, utánuk következik az HBO Max és a Disney+, melyeket külön-külön félmillióan keresnek fel, míg a Jobbmintatv.online oldalát közel 300 ezer fő tekinti meg hetente. A rangsor végén a két nagy kereskedelmi televízió szolgáltatása található 100 ezer körüli nézővel.

Egy átlagos hét alatt a 16-29 évesek közel fele, a 30-59 év közöttiek kétötöde, és a 60-75 évesek közel harmada kereste fel a vizsgált hét oldalt vagy a hozzájuk tartozó applikációk egyikét.

Ez összesen közel 2,6 millió főt, a magyarok 40 százalékát jelenti.

Az internetes tartalmak fogyasztásának trendje, miszerint inkább mobiltelefonon és tableten keresztül neteznek többet a magyarok, a film- és sorozatnézés terén is meghatározó jelenség. A vizsgált időszak egy átlagos hetében (az HBO Max kivételével) az összes megfigyelt médiumot legalább közel másfélszer annyian látogatták meg mobilról vagy tabletről, mint asztali számítógépről vagy laptopról.

Igaz, hogy mobileszközről többen keresik fel a vizsgált hét médium oldalait és applikációit, az átlagos felhasználó által eltöltött idő alapján a nagyobb kijelző és a kényelem elsődleges szempont, a számítógépről internetezők heti szinten többet töltenek el a képernyő előtt.

Az NMHH a teljes kutatást elérhetővé tette az oldalán.

Címlapról ajánljuk
Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Nagyon is létezik gasztroturizmus – mondta Vinkó József, a Magyar Konyha magazin főszerkesztője az InfoRádió Aréna című műsorában, és felhívta a figyelmet újonnan összeállított gasztroséta helyekre. Beszélt arról is, hogy a hozzánk látogató külföldiek hetven százaléka milyen ételt keres, és hogy leáldozik-e a fine dining csillaga. Megtudhattuk tőle azt is, miért „házasítják” a japán és a perui konyhát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Bár a diplomácia hagyományosan elsősorban nemzetállami feladatként jelenik meg, az utóbbi évtizedekben számos más szereplő – például civil szervezetek, vállalatok, multinacionális intézmények, valamint települési és területi önkormányzatok – is aktívan részt vesz a nemzetközi kapcsolatok alakításában. Az önkormányzatok így saját nemzetközi hálózataik révén bővítik mozgásterüket, tanulnak egymástól, átveszik egymás bevált gyakorlatait, és cserélnek közpolitikai modelleket. Az önkormányzati, vagy más néven szubnacionális diplomácia azt jelenti, hogy a nemzeti kormányok alatti közigazgatási egységek közvetlenül létesítenek és ápolnak külföldi partnerkapcsolatokat. Budapest esetében is az figyelhető meg, hogy az elmúlt években egyre határozottabban lép fel önálló, saját útját járó szereplőként a nemzetközi porondon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 05:36
×
×
×
×