A McDonald’s CosMc’s néven spin-off-étteremmárkát hoz létre – írja az Index.hu.
Chris Kempczinski, a McDonald’s vezérigazgatója szerint a CosMc’s jelenleg kis formátumú koncepció, amely a McDonald’s teljes DNS-ével rendelkezik, de a saját, egyedi személyisége is megvan. A vállalat 2024 elején teszteli a CosMc’st, de csak "korlátozott földrajzi területen". A McDonald’s közölte, a decemberi befektetői napon további részleteket oszt meg ezekről a tervekről – írja a CNBC.
Az űrlény visszatér
Az új márka neve CosMc-től, a McDonaldland kabalafigurájától származik, aki az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején jelent meg reklámokban. CosMc egy űrlény volt, aki a McDonald’s ételeire vágyott.
Nemrégiben a McDonald’s egy másik kabalafiguráját is visszahozta: Grimace óriási sikert aratott, amikor júniusban bevezették a Grimace Birthday Mealt, amely élénk lila turmixot tartalmazott. Az ital képe vírusként terjedt a közösségi médiában, és nagyban növelte az éttermek forgalmát.
Eddig nem járt sikerrel a terjeszkedéssel
A McDonald’s korábbi törekvései, hogy az elsődleges üzletágán túlra terjeszkedjen, nem voltak sikeresek. Az 1990-es évek végén megvásárolta a Donatos Pizza és a Boston Market éttermeket, valamint részesedést szerzett a Chipotle Mexican Grillben.
Kevesebb mint egy évtizeddel később azonban mindháromtól megszabadult, amelyek a McDonald’s nehézségei miatt zavaró tényezővé váltak. A Chipotle és a McDonald’s a franchise-tervekkel és a drive-thru sávokkal kapcsolatban is összeveszett.