Zerkovicz Kristóf elmondta: az OMSZ a rendőrség központi ügyeletétől kapta a bejelentést 10 óra 25 perckor, a rohamkocsi pedig 10 óra 42-kor érkezett meg a helyszínre.
Először a Markó utcából indult rohamkocsi ért Csepelre, amelynek személyzete az akkorra már a partra vitt Kolonics Györgyöt megpróbálta újraéleszteni, légutat, vénát biztosítottak, gyógyszeres terápiát alkalmaztak, amelyek végül sajnos sikertelenül zárultak - fejtette ki a szolgálatvezető főorvos.
Hozzátette: bizonyos életmentő készülék a mentőszolgálat minden autójának alapfelszerelése, de többszintű mentőautó létezik: mentőgépkocsi, kiemelt kocsi, esetkocsi, rohamkocsi, valamint speciális járművek (például gyerekrohamkocsi). Ezen autótípusok közül csak a mentőgépkocsinak nem alapfelszerelése például a defibrillátor; a kiemelt kocsiban félautomata defibrillátor van, a többinek azonban az alapfelszerelése közé tartozik ez a fajta életmentő készülék - fűzte hozzá.
Arra a kérdésre, hogy miért nem a csepeli mentőállomásról indult mentőautó, Zerkovicz Kristóf kifejtette: a csepeli állomás esetkocsija, amin mentőtiszt vagy orvos van, éppen beteget adott át az István kórházban; szabad mentőgépkocsi pedig, amelyen ápoló és gépkocsivezető, valamint a lélegeztetéshez szükséges ballon van, illetve az újraélesztés megkezdéséhez szükséges felkészültsége a mentősöknek, nem volt "otthon".
Hozzáfűzte: a rohamkocsi a Markó utcából, a mentőorvosi kocsi pedig Budáról indult, és előbbi ért oda elsőként.
Kedden edzés közben lett rosszul, és hunyt el Kolonics György kétszeres olimpiai bajnok. A legeredményesebb magyar kenus életért összesen egy órán át küzdöttek, mondta az edzője.
Államadósság - Oroszország elővette a radírt