Infostart.hu
eur:
386.72
usd:
330.01
bux:
109519.42
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia

Kést forgató modellek a reklámban

Bírálta a brit média-felügyeleti szervezet, az Advertising Standards Authority (ASA) a Dolce & Gabana olasz divatházat, amiért kampányában "késforgató" modellek szerepelnek. A hatóság véleménye szerint a hirdetések dicsőítik az erőszakos bűnözést.

A Times-ban megjelent egyik hirdetésben két férfi látható, aki egy székben ülő férfit fenyeget, egy másik pedig a padlón fekszik, fején sebbel.















Ez a hirdetés októberben jelent meg egy olyan cikk után, amely a késsel elkövetett támadásokkal foglalkozott.

Egy másik reklám a Daily Telegraph-ban látott napvilágot, ebben két férfi támogat egy kést tartó, sebesült nőt.

A divatcég szerint a hirdetések, amelyek világszerte számos napilapban és magazinban jelentek meg, stilizáltak és a kora 19. századi stílust utánozzák. A rajzok a Napóleon korát jellemző teátrális hatású életképeket igyekeznek felidézni.

Az ASA elismerte, hogy a képek stilizáltak, ugyanakkor hozzátette: még így is komoly és széleskörű sérelmet okozhatnak.

A reklámot úgy is lehet nézni, mint a késsel elkövetett erőszak megbocsátását és dicsőítését. Ez felelőtlenség - vélekedett a szervezet.

Címlapról ajánljuk
Szakértő: akár népszavazás is dönthetne Ukrajna területi kérdéseiről

Szakértő: akár népszavazás is dönthetne Ukrajna területi kérdéseiről

Máskülönben nem lehet elképzelni, hogy Ukrajna lemondjon bármiről is a határain belül. Berlinen túl már az is látszik, miről tárgyalhat majd Moszkvába látogató következő amerikai küldöttség; most úgyis karácsonyi leállás jön a diplomácia területén. Bendarzsevszkij Anton értékelte a béketárgyalások állását az InfoRádió megkeresésére.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×