eur:
392.43
usd:
353.66
bux:
72319.92
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Kést forgató modellek a reklámban

Bírálta a brit média-felügyeleti szervezet, az Advertising Standards Authority (ASA) a Dolce & Gabana olasz divatházat, amiért kampányában "késforgató" modellek szerepelnek. A hatóság véleménye szerint a hirdetések dicsőítik az erőszakos bűnözést.

A Times-ban megjelent egyik hirdetésben két férfi látható, aki egy székben ülő férfit fenyeget, egy másik pedig a padlón fekszik, fején sebbel.















Ez a hirdetés októberben jelent meg egy olyan cikk után, amely a késsel elkövetett támadásokkal foglalkozott.

Egy másik reklám a Daily Telegraph-ban látott napvilágot, ebben két férfi támogat egy kést tartó, sebesült nőt.

A divatcég szerint a hirdetések, amelyek világszerte számos napilapban és magazinban jelentek meg, stilizáltak és a kora 19. századi stílust utánozzák. A rajzok a Napóleon korát jellemző teátrális hatású életképeket igyekeznek felidézni.

Az ASA elismerte, hogy a képek stilizáltak, ugyanakkor hozzátette: még így is komoly és széleskörű sérelmet okozhatnak.

A reklámot úgy is lehet nézni, mint a késsel elkövetett erőszak megbocsátását és dicsőítését. Ez felelőtlenség - vélekedett a szervezet.

Címlapról ajánljuk

Matolcsy György: veszélybe került minden

Valahol megint utat tévesztettünk – fogalmazott Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank elnöke a 62. Közgazdász-vándorgyűlésen. Szerinte teljes gazdaságpolitikai fordulatra van szükség. A 2010–2019-es évtizedet megnyertük – hangsúlyozta a jegybankelnök, ám szerint a mostani évtizedet elveszítjük.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×