eur:
393.24
usd:
355.03
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

2007 legizgalmasabb új autói - képekkel!

Az előzetes várakozások szerint az idei az autógyártók egyik legforgalmasabb éve lehet, hiszen rengeteg új modellel jelentkeznek. A mintegy 90 millió forintba kerülő új Rolls-Royce-tól a Renault Twingóig mindenki kedvére válogathat - ízlése és pénztárcája szerint. Ebben próbálunk meg segíteni.

Beleerősítenek az autógyártók 2007-ben, legalábbis az előrejelzések szerint. Összeállításunkban az új típusokból válogatunk.

1. Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé
Megjelenés ideje: június
Ár: 250 ezer font (93 millió forint)

A típust a detroiti Motor Show-n mutatják be. A Phantom Coupé-ból a Rolls-Royce a tervek szerint évente 150-200 darabot gyártana, ezek 85 százalékát exportra. Mint legnagyobb vetélytársa, a Bentley Azure, a Phantom Coupé is teljes értékű négyüléses autó. Érdekesség, hogy az összes forgalomban lévő autó közül ennek a leghosszabb a mozgatható teteje.

2. Alfa Romeo 8C Competizione
Megjelenés: 2007. ősz
Ár: 100 ezer font (37 millió forint)

Az olasz autóktól már megszokott extravagáns kinézet és egy V8-as motor jellemzi a legújabb Alfa Romeót, amire a márka rajongói valószínűleg nagy lelkesedéssel tekintenek majd. A motor a Ferrarikban és a Maseratikban használt közeli rokona. Az autó hátsókerék-meghajtásos, amire a márkánál az 1990-es évek eleje óta nem volt példa. Először kupéként hozzák forgalomba, összesen félezer darabot.

3. Aston Martin V8 Vantage Roadster
Megjelenés: május
Ár: kb. 90 ezer font (33 millió 500 ezer forint)

Mi lehet jobb egy Aston Martin V8 Vantage-nél? Egy olyan Aston Martin V8 Vantage, amiben mindenki látja Önt... Ez az új kabrió változat, ami fantasztikusan néz ki és ugyanolyan gyors, mint a kupé. Nem lesz könnyű hozzájutni, hiszen azoknak, akik eddig nem rendelték meg, leghamarabb valamikor 2009 végén szállítják.4. Audi R8
Megjelenés: tavasz
Ár: 77 ezer font (28 millió 700 ezer forint)

A teljesen alumíniumból készülő, összkerék-meghajtásos R8 az Audi eddigi legmerészebb húzása, nem utolsósorban azért, mert egyik legnagyobb riválisa a Porsche 911 Carrera S, ami talán a legjobb piacon lévő sportautó. Az Audi azt is meghúzta, hogy drágábban adja az R8 4,2 literes verzióját, mint a Porsche a sajátját, fölényét sugallva ezzel. Más kérdés, hogy már sokan megpróbálták megtörni a Porsche 911 uralmát és gyakorlatilag mindenki lógó orral távozott...

5. Mercedes-Benz C-osztály
Megjelenés: június
Ár: 23-55 ezer font (8,6 - 20,5 millió forint)

Bár az öt évvel ezelőtt piacra dobott C-osztályos Mercedes is jól teljesít és nincs szégyellnivalója, a gyár mégis a frissítés mellett döntött. Az új C-osztályos Merci az S-osztályos limuzin kistestvérének tűnik, hatalmas motorválasztékkal a 2 literes benzinestől a 400 lőerős AMG-ig.

6. Ford Mondeo
Megjelenés: nyár
Ár: 15-25 ezer font (6 - 9,3 millió forint)

Lehet, hogy nem tűnt fel az Aston Martinok és a Jaguárok kavalkádjában, de az új Mondeo a legújabb James Bond-filmben, a Casino Royale-ban mutatkozott be. A Ford az új Mondeóval is megpróbál egyre inkább formatervezett autókat gyártani, így próbálván megállítani a vevők elvándorlását.

7. Renault Twingo
Megjelenés: ősz
Ár: 7-9 ezer font (2,6 - 3,3 millió forint)

Ha a párizsi Motor Show-n látottak igazak, akkor az új Twingo forradalmasíthatja a kategóriát. A versenytársak egyértelműen a Citroen C2 és a Fiat Panda, melyeket a Renault ott szeretne megtámadni, ahol az a legfájdalmasabb, így alighanem a Twingónak lesz dízel és turbóváltozata (!) is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×