A Massachusetts állam által előírt rendszeres nikotinszint mérések eredményeit összegző jelentésből kiderül: az amerikai fiatalok között legnépszerűbb márkák, a Marlboro, a Newport és a Camel jelentősen nagyobb mennyiségű nikotint juttat ma a dohányzók tüdejébe, mint hat évvel ezelőtt.
A mentolos cigaretták között népszerű Kool márkával 20 százalékkal több nikotin jut a szervezetbe.
A jelentés szerint a nikotinszint azonban minden vizsgált márkánál emelkedett, átlagosan 10 százalékkal.
A vizsgált 197 cigarettamárka közül 166 esett a legmagasabb nikotintartományba. Ezek közül 59 "light", 14 pedig "ultra-light" cigaretta volt.
Az általános, szövetségi törvényben megkövetelt hivatalos teszteken a cigaretták jóval alacsonyabb nikotinszintet mutatnak.
A szakemberek szerint ez azért lehetséges, mert a standard gépi mérés nem veszi figyelembe a fogyasztói szokásokat, például azt, hogy a dohányzók általában nagyobb slukkokat szívnak, és ujjaikkal befogják a füstszűrőn található apró lyukak egy jelentős részét.
Massachusetts egyike annak a kevés államnak, amely saját előírásai szerint is tesztelteti a cigaretták nikotinszintjét, figyelembe véve a fogyasztói szokásokat.
A The New York Times megkereste a a Marlborot gyártó Phillip Morris USA-t, illetve a Camel és Kool márkatulajdonos Reynolds American-t, de egyik cég sem nyilatkozott.
Ezért állt le a Déli pályaudvar