A Gfk piackutató vállalat felmérése szerint Magyarország továbbra is élen jár a televízió nézésben. A cég munkatársa, Kozák Ákos elmondta: Magyarországon tíz emberből minden harmadik azt mondja, hogy a tévé nélkül nem lehet teljes az élete. A leginkább tévéfüggők az idősebb nők, akiknek mintha ez lenne az egyetlen kapcsolatuk a külvilággal.
A legnépszerűbb műsoroknak Magyarországon a híradók számítanak, de nem a komoly politikai elemző műsorok, hanem a bulvárosabbak. Ezt követi az időjárás, aztán a humoros műsorok, végül a sportadók.
Érdekesség, hogy a legnézettebb tíz műfaj közé nem kerültek be a filmek, ami közép-kelet-európai összehasonlításban meglepetés - mondta az InfoRádióban Kozák Ákos.
A Gfk piackutató vállalat munkatársa szerint a közép-kelet-európai régióban minden második ember azt állítja, hogy a hírek számukra a legfontosabbak.
A sportműsorok viszonylag kisebb nézettségét a szakember szerint okozhatja a magyar futball helyzete. Kozák Ákos ellenpéldaként Csehországot hozta fel, ahol sikereket ér el a válogatott és egy-egy klubcsapat, ami segíti a sportcsatornák nézettségét is.
Újfajta bűncselekménytípus jelent meg Ferihegyen, léptek a rendőrök