Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Facebook/Hegyi Zsolt

Hatalmas fejlesztés a MÁV-nál, 30 éve nem volt ilyen

Az idén 55 mozdony érkezik a MÁV Személyszállító Zrt.-hez, ez az elmúlt harminc év legnagyobb mozdonyflotta-megújítási programja, a rendszerváltás óta egy év alatt ennyi mozdony még nem érkezett a magyar vasúthoz – hangsúlyozta Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója kedden a közösségi oldalára feltöltött videóban.

A magyarországi vonalakon egy nap mintegy 200 mozdony dolgozik, egynegyedük korszerű, háromnegyedük, mintegy 150 mozdony régi, 40-60 éves jármű. Hozzátette, 2026 nyaráig minden második mozdony korszerű lesz, az InterCity vonatokat pedig 90 százalékban ezek a korszerű mozdonyok fogják vontatni.

A program keretében érkezett első mozdony kedd reggel kezdte meg a szolgálatát a Sátoraljaújhelyre közlekedő vonat élén.

"A mai naptól kezdve szinte folyamatosan, az egész év során állnak szolgálatba ezek a mozdonyok, amelyek az InterCity vonatok élén lejutnak majd Békéscsabára, Miskolcra, Sátoraljaújhelyre, illetve Pécsre is" – fogalmazott a vezérigazgató.

A mozdonyflotta megújítására azért van szükség, hogy növeljék a járművek megbízhatóságát és könnyebb legyen tartani a menetrendet. Ezekkel a járművekkel a mozdonyok közé is megérkezik a 21. század – mondta Hegyi Zsolt.

A videóüzenethez írt bejegyzése szerint a műszaki átvizsgálást és a fóliázást követően szolgálatba állították Vectron villanymozdonyukat. A jármű a Budapest–Miskolc-Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a munkát, és hamarosan a már beérkezett öt másik újabb mozdonnyal is találkozhatnak az utasok országszerte.

A MÁV korábbi tájékoztatása szerint az idén 15 nagy teljesítményű dízel- és 40 villanymozdonnyal bővül a vasúti járműpark, 2026 első fél évében további 15 korszerű villanymozdony érkezik.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×