Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Unsplash

Friss információk a készülő új KRESZ-szel kapcsolatban

Motoros szakemberekkel, valamint szakmai, érdekképviseleti szervezetekkel tekintették át a szaktárca és a szakfeladatokat koordináló Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft. (KTI) együttműködésével készülő új KRESZ szabályait.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tájékoztatása szerint a VII. közlekedésszakmai fórum keretei között megszervezett motoros szakmai egyeztetésen ismét kiemelt figyelmet kapott a motorosok számára előírható védőfelszerelések, védőruházat kérdése.

Az elmúlt években ezen a téren kedvező változás történt, a szakemberek véleménye szerint a motorosok jelentős része használ védőfelszerelést, a motorkerékpárok rendkívül széleskörű felhasználási módja, eltérő kialakítása és teljesítménye miatt azonban a kötelezően előírandó eszközök körét megfontoltan kell meghatározni, hogy a védelem mellett ne jelentsen hátrányt a motorkerékpárok napi használata során – ismertették, hozzáfűzve, hogy abban egyetértés alakult ki, hogy a védőfelszerelések használatát ösztönözni kell, amiben a megfelelő jogszabályi keretek mellett az oktatásnak, felkészítésnek is fontos szerepet kell játszania.

A motorkerékpárok fejlődése és a nemzetközi tapasztalatok alapján

a motoros szakemberek javasolták, hogy bizonyos feltételek és megfelelő felkészítés mellett lehessen 125 köbcentiméteres motorkerékpárokat is vezetni B kategóriás vezetői engedéllyel.

Az ÉKM közleménye szerint az egyeztetésen elhangzott, hogy ezek a motorok jellemzően rendelkeznek olyan technikai feltételekkel – erősebb fékek, ABS, kisegítő elektronikai rendszerek, megfelelő motorerő – amelyekkel biztonságosabban lehet részt venni a forgalomban, és a nemzetközi szabályozás változásával párhuzamosan az 50 köbcentiméteres segédmotoros kerékpárok választéka, technikai fejlesztése is egyre szűkül. Több európai országban már vezethetnek 125 köbcentiméteres motorokat B kategóriás jogosítvánnyal, az ottani tapasztalatokat érdemes felhasználni az új szabályozás kialakítása során – írták.

A közlemény szerint a szakmai fórumon szó esett a városi motoros közlekedés javítása érdekében a torlódás esetén történő elhaladás várható új szabályairól, de a motoros szakemberek számos további javaslattal segítették az új KRESZ kialakítását. A következő fórumra a jövő év elején kerül sor, ennek középpontjában a közlekedési infrastruktúra fejlesztését érintően azon szempontok lesznek, amelyek fokozzák a motorosok biztonságát, illetve javítják a közlekedésük feltételeit – hangsúlyozták.

A szakmai fórumon mások mellett részt vett Talmácsi Gábor motoros világbajnok, motorsport edző-oktató is – áll a tárca közleményében.

Címlapról ajánljuk
Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

Lefeleződött a kakaó ára, de mikor fogjuk végre mi is érezni?

2025-ben a kakaó ára ugyan korrigált a korábbi csúcsokhoz képest, de még mindig kétszerese a néhány évvel ezelőtti szintjének. Mivel a gyártók jellemzően 6–12 hónapos beszerzési ciklusokkal dolgoznak, a világpiaci ármérséklődés csak 2026 elején–közepén hathat a beszállítói árakra. Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének főtitkára az InfoRádióban azt mondta: a csokoládé árában ugyanakkor nem várható jelentős csökkenés, mert a kész termék mindössze 20 százalékát teszi ki a kakaó.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×