Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
fotó: Dunakeszipost
Nyitókép: fotó: Dunakeszipost

Óriási bajban a MÁV, elismerték, kocsijaik nem bírják a meleget

A vasúttársaság üzemirányítói igyekeznek minél gyorsabban reagálni, amennyiben a rendkívüli időjárási körülmények miatt operatív beavatkozásra van szükség. Lehetőségükhöz képest intézkednek szerelvénycserével, másik szerelvény vagy pótlóbusz beállításával - közölte a MÁV a hőségriadók után.

Kiemelten felügyeljük a légkondicionáló berendezésekkel ellátott járművek esetén az előhűtési tevékenység elvégzését. A járművek klímaberendezéseinek beállítását folyamatosan vizsgáljuk, a klímákon rendkívüli tisztításokat végezünk, hogy a hatékonyabb működésüket elősegítsük. A rendkívüli terhelés miatt bekövetkező meghibásodásokat lehetőség szerint soron kívül javítjuk.

Sajnos a járműparkunk jelentős része még nem klímával, hanem ún. légjavítóberendezéssel felszerelt, ezek a korábbi készülékek azonban a 35 fokos, vagy azt meghaladó hőséggel már nem bírnak. A több napon át tartó rendkívüli forróság közepette történő maximális kihasználtság mellett pedig – az időszakos karbantartás ellenére is – növekszik a meghibásodás esélye.

Utasainknak ez természetesen nem vigasz, de a klíma miatti panaszok kivizsgálása után legtöbbször az derül ki, hogy

a kérdéses készülékek működtek, csak a technikai korlátjaik miatt nem voltak képesek olyan mértékben lehűteni a levegőt, hogy az az utasok többségének komfortos legyen

- írják.

A MÁV azt javasolja az utasoknak, hogy a reggeli és esti órákat használják ki, és az ilyenkor közlekedő vonatokkal utazzanak el. Az újabb gyártású IC-, EC- kocsikban, a többcélú teres bisztró- és prémium kocsikban, valamint a klímás motorvonatokban (FLIRT, KISS, Talent, Uzsgyi, Desiro) a klímaberendezések hatásfoka jellemzően az igényeknek megfelelő.

Az RTL megszólaltatta Kormányos Lászlót, a MÁV-Start vezérigazgató-helyettesét, aki elmondta, hogy minden munkatársuk azon van, hogy könnyebbé tegyék az utasok helyzetét ebben a számukra is nagyon nehezen viselhető helyzetben. Mint mondta, nem véletlenül kérték azt, hogy aki teheti, halassza el az utazását, vagy üljön buszra, amíg ekkora a hőség, mivel klíma csak a vonatok 40 százalékán van.

A vasúti kocsik 40-50 évesek, és a gyártás során nem a mostani klimatikus viszonyokra készültek

- tette hozzá Kormányos László.

A MÁV-VOLÁN-csoport minden tőle telhetőt elkövet az utaskomfort és a fedélzeten dolgozó kollégák munkakörnyezetének javításáért, hiszen az utastér levegőjének változása utast és jegyvizsgálót egyaránt érint - olvasható a MÁV közleményében.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×