A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér jelentős változásokon ment keresztül az elmúlt négy évben, hiszen mintegy 100 milliárd forintot költöttek a fejlesztésére. A légikikötőt a repülőtéri közösség munkájának köszönhetően 2022-ben Európa legjobb repülőterévé választották, és a minőségbeli javulást további nemzetközi elismerések is alátámasztják – áll a Budapest Airport közleményében.
A vállalat tájékoztatása szerint folyamatosan figyelik az utasok és a szélesebb közvélemény repülőtérről alkotott vélekedéseit, visszajelzéseit, melynek keretében a GKID Research & Consulting 6 ezer fős mintán reprezentatív reputációkutatást készített idén áprilisban.
A megkérdezettek szerint a szolgáltatások minőségét tekintve a budapesti repülőtér nemzetközi összehasonlításban is megállja a helyét:
több mint 90 százalékuk gondolja úgy, hogy jobb, vagy legalább azonos színvonalú, mint más nemzetközi repülőterek.
Mint írják, a repülőtérre nemrég ellátogatók körében nagyobb az elégedettség, mint az évekkel ezelőtt utazók esetében – tehát minél frissebb a tapasztalat, annál pozitívabb a repülőtér megítélése. A repülőteret az elmúlt egy évben használók közel kétszer nagyobb arányban vélik úgy, hogy nagyon sok fejlesztés történt a légikikötőben az utóbbi fél évtizedben, mint azok, akik 3-5 éve repültek Budapestről.
Ugyanez a megoszlás figyelhető meg az utasszolgáltatások színvonalára vonatkozóan is. A kutatást megelőző egy évben repülővel utazók több mint kétharmada ajánlaná a repülőtér szolgáltatásait másoknak, ez az arány is javulást mutat a 3-5 éve repülők válaszaival összehasonlítva, ami a szolgáltatás növekvő színvonalára utal.
Kellemes környezet, profi személyzet
A válaszadók közül legtöbben a tiszta, tágas, világos, emberléptékű és biztonságos jelzőket találták a repülőtérre leginkább jellemzőnek. Szintén gyakran hangzott el a válaszok között az, hogy könnyen meg lehet találni mindent, hangulatos, kellemes a légkör, modern, dizájnos az épület, praktikus a kialakítás, megfelelő az információ-és segítségnyújtás, és a repülőtér autóval könnyen megközelíthető. A légikikötő szolgáltatásaival kapcsolatban leginkább a személyzet felkészültségét emelték ki.
A kutatásban résztvevők szerint a budapesti repülőtér biztonságos (95 százalék), modern (84 százalék), technológiailag fejlett (75 százalék) és gyors a biztonsági ellenőrzés (70 százalék).
A válaszadók 83 százaléka szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér méltó képviselője a magyar kultúrának.
A megkérdezettek legnagyobb arányban a repülőtér kötöttpályás megközelítését említették fejlesztendő területként. Emellett a válaszokból az látszik még, hogy a repülőtér kapacitásainak bővítésére is lenne igény.
Nemzetközi szinten is elismerik a ferihegyi repteret
A Budapest Airport közlése szerint a negyedévente végzett nemzetközi utaselégedettségi felmérés legfrissebb eredményei is összhangban vannak a GKID által végzett kutatás következtetéseivel: az utasok értékelése alapján a repülőtérrel kapcsolatos általános elégedettségi szint elérte az ötös skálán a 4.19 pontot, túlszárnyalva a 2019-es rekordév azonos időszakát és a tavalyi évben mért értéket is. Ezzel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a húsz versenytárs repülőtér közül az ötödik helyen szerepel az általános elégedettség tekintetében, megelőzve például a bécsi, a berlini, és a londoni Luton repülőteret, valamint régiós versenytárs krakkói és varsói légikikötőket is.
Az utasok véleménye alapján tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér lett a legjobb európai légikikötő a 15-25 milliós utasforgalmat bonyolító repülőterek között.
A Budapest Airport emellett a régió legjobb repülőtere címet is magáénak tudhatja – ezt szintén az utasok szavazatai alapján tíz egymást követő évben ismerte el a Skytrax nemzetközi légiközlekedési kutatási szervezet, amely 2023-ban minden utasszolgáltatásra kiterjedő, ötszáz teljesítménymutatót mérlegelő vizsgálata alapján négy csillagosra emelte a repülőtér minősítését.
Az Infostart is beszámolt róla, hogy a magyar állam hivatalos ajánlatot nyújtott be a Budapest Airport többségi részesedésének megvásárlására. A Bloomberg értesülései szerint a felvásárlás négymilliárd eurós üzlet lehet. A magyar állam egy állami irányítású befektetési társaságon keresztül 51 százalékot szerezhet, a fennmaradó 49 százalékot pedig egy reptérüzemeltető cég birtokolná.