Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
fotó: MÁV-Start
Nyitókép: MÁV-Start

Lekenik a MÁV Flirtjeit, sőt!

Korszerűsítés után 160 km/h-val tudnak közlekedni a 2006-2010 között beszerzett Flirt vonatok - írja a MÁV.

A közlekedésbiztonság növelése és a járművek megengedett 160 km/h-s végsebességének kihasználása érdekében 36 szerelvényt szereltek fel Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS L2). Egy motorvonatot korábban már felszerelt ETCS-berendezéssel a MÁV-START, a 2013-2016 között vásárolt 63 motorvonat pedig már a szállításkor rendelkezett ilyen típusú vonatbefolyásolóval.

Közben zajlik a piros festésű FLIRT motorvonatok átépítése is: a járművek kívülről és belülről is megújulnak, és az elővárosi motorvonatflotta egységesítése révén az újabbakkal megegyező szolgáltatási szintet, és kék-fehér-sárga külsőt kapnak.

Így a korábban vásárolt járműveken is jobb lesz az utastájékoztató rendszer, amelynek köszönhetően korszerű monitoron lehet értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról, például a várható érkezési és indulási időkről, a csatlakozási lehetőségekről, valamint a rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tudnivalókról.

Laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szerelnek az ülések mellé.

Továbbfejlesztik az ajtónál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően a liftet használók már nemcsak szemből, hanem oldalról is felszállhatnak a járműre a keskenyebb peronokról.

Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítik a videós térfigyelő rendszert, a képminőség javítása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is kiegészülnek.

Az első ilyen felújított motorvonat 2020 novemberében állt forgalomba, eddig 49 jármű egységesítése készült el, és

a teljes flotta átalakítása 2023 végére fejeződhet be.

A kormány európai uniós támogatás igénybe vétele révén 4,9 milliárd forinttal járul hozzá az elővárosi motorvonatflotta egységesítéséhez.

A piros járművek leginkább a dunántúli vonalakon, így Budapest-Győr-Hegyeshalom, Székesfehérvár-Balatonfüred, Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa, Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár, illetve Budapest és Dunaújváros között közlekednek. Az átalakítás és a flottaegységesítés után is itt állnak újból forgalomba, így korszerűsített és új színvilágú járművekkel találkozhatnak az utasok.

Címlapról ajánljuk
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×