eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
fotó: MÁV-Start
Nyitókép: MÁV-Start

Lekenik a MÁV Flirtjeit, sőt!

Korszerűsítés után 160 km/h-val tudnak közlekedni a 2006-2010 között beszerzett Flirt vonatok - írja a MÁV.

A közlekedésbiztonság növelése és a járművek megengedett 160 km/h-s végsebességének kihasználása érdekében 36 szerelvényt szereltek fel Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS L2). Egy motorvonatot korábban már felszerelt ETCS-berendezéssel a MÁV-START, a 2013-2016 között vásárolt 63 motorvonat pedig már a szállításkor rendelkezett ilyen típusú vonatbefolyásolóval.

Közben zajlik a piros festésű FLIRT motorvonatok átépítése is: a járművek kívülről és belülről is megújulnak, és az elővárosi motorvonatflotta egységesítése révén az újabbakkal megegyező szolgáltatási szintet, és kék-fehér-sárga külsőt kapnak.

Így a korábban vásárolt járműveken is jobb lesz az utastájékoztató rendszer, amelynek köszönhetően korszerű monitoron lehet értesülni az utazással, menetrenddel kapcsolatos információkról, például a várható érkezési és indulási időkről, a csatlakozási lehetőségekről, valamint a rendkívüli eseményekkel kapcsolatos tudnivalókról.

Laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szerelnek az ülések mellé.

Továbbfejlesztik az ajtónál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően a liftet használók már nemcsak szemből, hanem oldalról is felszállhatnak a járműre a keskenyebb peronokról.

Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítik a videós térfigyelő rendszert, a képminőség javítása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is kiegészülnek.

Az első ilyen felújított motorvonat 2020 novemberében állt forgalomba, eddig 49 jármű egységesítése készült el, és

a teljes flotta átalakítása 2023 végére fejeződhet be.

A kormány európai uniós támogatás igénybe vétele révén 4,9 milliárd forinttal járul hozzá az elővárosi motorvonatflotta egységesítéséhez.

A piros járművek leginkább a dunántúli vonalakon, így Budapest-Győr-Hegyeshalom, Székesfehérvár-Balatonfüred, Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa, Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár, illetve Budapest és Dunaújváros között közlekednek. Az átalakítás és a flottaegységesítés után is itt állnak újból forgalomba, így korszerűsített és új színvilágú járművekkel találkozhatnak az utasok.

Címlapról ajánljuk
Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

A hét eleje a különböző mentőszolgálatok több száz tagja keresi a hétfő este az alsó--szászországi Bremervördében eltűnt hatéves kisfiút. A rendkívüli erőkkel l folyó kutatást nehezíti, hogy a hatéves Arian autista. Ez az oka annak, hogy a felkutatására a hatóságok a legkülönbözőbb eszközöket vetik be, és az autizmus szakértőivel is konzultálnak. Szombat délutánig azonban még semmi eredmény nélkül, de nem adták fel a reményt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Hamarosan örökké élhetünk?

Hamarosan örökké élhetünk?

Egy furcsa és stagnáló társadalomhoz vezetne, ha az emberek még 120 évesen is élnének – véli Venki Ramakrishnan, Nobel-díjas molekuláris biológus. A „Miért halunk meg: Az öregedés új tudománya és a halhatatlanság keresése” című könyv szerzője szerint ráadásul irreális elképzelése az, hogy halálunkig megmaradnak szellemi képességeink. Ezért is int óvatosságra a biológiai törvényekkel dacoló öregedéskutatásokkal kapcsolatban, amelyekből egyre több indul, és nemcsak a technológiai fejlődés adta lehetőségek miatt. Azért is, mert a világ legnagyobb részén egyre nő a várható élettartam, aminek egészen a gazdasági és társadalmi következményei lesznek. Nem a lehető leghosszabb élet tehát a legfontosabb célja ezeknek a kutatásoknak, hanem lehető leghosszabb viszonylagos egészségben eltöltött élet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×