A hídon a városközpont irányába csak egy sávon lehet majd haladni, a városközpontból kifelé viszont járható lesz mindkét forgalmi sáv. A helyszíni munkák várhatóan július elején fejeződnek be - írja a vg.hu.
A belváros irányába tartóknak a közösségi közlekedést, elsősorban az M3-as metró használatát javasolja.
A lezárásra azért van szükség, mert megkezdődik a részletes vizsgálata az 1978-ban átadott műtárgy állapotának. A Budapest Közút Zrt. hangsúlyozta, hogy azon
továbbra is biztonságosan lehet közlekedni az érvényben lévő súlykorlátozás figyelembevételével:
- a 12 tonnánál nehezebb járművek nem hajthatnak át rajta,
- a BKK által üzemeltetett buszok esetében pedig a 19 tonnánál nehezebb járművekre vonatkozik a korlátozás.
Egyelőre annyit tudni, hogy a Pénzverde előtti szakaszán a városközpont felé vezető oldalon a külső sávot körülbelül 200 méter hosszban egymásba kapcsolt beton terelőelemekkel fogják leválasztani. A felüljáró alatt a 2022 decemberében lezárt parkolóhelyek továbbra sem lesznek használhatók, valamint a híd alatt vezető kerékpáros nyomvonal is lezárva marad.
A felüljáró érintett szakaszán a burkolat, a szalagkorlát, a szegély és a dilatációk elbontását követően két hossztartó hídgerendát emelnek ki.
A vg.hu úgy tudja: a rövidesen megkezdődő vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy
el kell-e bontani a népligeti felüljárót, vagy sem.
A most kezdődő műszaki felmérés, így kiterjed arra, hogy a felüljáró milyen mértékben terhelhető, az esetleges felújítása során milyen beavatkozásokat kell elvégezni,ezek elvégezhetők-e a jövőbeni fennmaradása érdekében.
Így még az sem kizárt, hogy amennyiben úgy ítélik meg, a felújítás nem jó megoldás, akkor megszüntetik az 1978 decemberében átadott felüljárót.