eur:
411.23
usd:
392.77
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: FKF

Elöregedett gépei miatt panaszkodik az FKF

Megjött az első havazás Budapestre. A cég éjszakai műszakban kivonult járművei közül nyolc meg is hibásodott.

Mint felidézték, Budapestet vasárnap hajnali kettő óra körül érte el egy csapadékzóna és hidegfront. A pesti városrészben először havaseső, illetve hószállingózás volt, míg a magasabban fekvő hegyvidéki területeken (II., III., XI., XII., kerületekben) havazni kezdett.

A most már az összevont Budapesti Közművek Nonprofit Zrt.-be tartozó FKF Köztisztasági Divízió munkatársai összesen 73 téli munkagéppel dolgoztak az utak megtisztításán, síkosságmentesítésén.

Mint írták, az FKF rendelkezésére álló téli célgépek száma az évek alatt drasztikusan - az elmúlt 10 év során mintegy 20 százalékkal – csökkent, ugyanakkor a flotta darabszáma, a főváros méreteihez képest, már korábban sem volt elegendő. Az elöregedett géppark miatt ráadásul az üzemképesség is csak 55-70 százalék körüli. A rossz helyzet illusztrálására közölték:

az éjszakai műszakban kivonult 73 célgépből 8 sajnos meghibásodott, üzemképtelen lett munkavégzés közben.

Ezeket igyekeznek megjavítani, írták közleményükben.

Felhívták mindemellett a figyelmet, hogy a fővárosban a síkosságmentesítés és hóeltakarítás többszereplős feladat.

  • Az ingatlanok előtti járdák síkosságmentesítése az ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek kötelessége,
  • társasházak esetében a lakóközösség köteles gondoskodni az épület előtti járdaszakasz takarításáról.
  • A közösségi közlekedési eszközök üzemeltetőit és a kerületi önkormányzatokat is jelentős kötelezettség illeti a maguk területén.

Az FKF egyébként Budapest több mint 5000 kilométer hosszúságú szilárdburkolatú úthálózatát takarítja, ilyenkor az alábbi, jogszabályban meghatározott sorrendben:

  • hidak, felüljárók,
  • Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető út,
  • a Budaörsi út (M1, M7), M3-as, M5-ös autópályák,
  • a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszai,
  • az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszai,
  • egyéb autóbusz- és közösségi közlekedési útvonalak,
  • a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak

A mellékútvonal-hálózaton csak a főutak rendbetétele után kezdődhet meg a munkavégzés.

Kérte az FKF a közlekedőket, hogy csak megfelelő műszaki állapotban lévő, az időjárásnak megfelelő, lehetőleg téli gumival felszerelt autóval induljanak útnak, de a közlemény szerint még jobb, ha jelentősebb hóesést követő napszakokban, aki teheti, a közösségi közlekedést részesíti előnyben.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Alig költ az EU Ukrajnára, hiába a nagy fogadkozások

Az orosz invázió okozta pusztító gazdasági visszaesés ellenére Ukrajna 2023-ban figyelemre méltó ellenállóképességet mutatott, a gyászos 2022-es év után a GDP-je 5,3%-kal nőtt. Ugyanakkor a háború hosszú távú hatásai súlyosak: a költségvetési kiadások drasztikus emelkedése mellett a szociális, egészségügyi és oktatási források csökkenése demográfiai problémákhoz vezethet. Az EU és más nemzetközi partnerek támogatása kulcsfontosságú Ukrajna újjáépítéséhez, amelynek költségei a Világbank szerint elérhetik a 486 milliárd dollárt. A rekonstrukciós beruházások nemcsak Ukrajna talpra állását segíthetik, hanem stratégiai előnyöket hozhatnak az EU számára is, különösen a zöldenergia és az agrárszektorok terén – írja elemzésében a Vienna Institute for International Economics Studies (WiiW).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×