Mint felidézték, Budapestet vasárnap hajnali kettő óra körül érte el egy csapadékzóna és hidegfront. A pesti városrészben először havaseső, illetve hószállingózás volt, míg a magasabban fekvő hegyvidéki területeken (II., III., XI., XII., kerületekben) havazni kezdett.
A most már az összevont Budapesti Közművek Nonprofit Zrt.-be tartozó FKF Köztisztasági Divízió munkatársai összesen 73 téli munkagéppel dolgoztak az utak megtisztításán, síkosságmentesítésén.
Mint írták, az FKF rendelkezésére álló téli célgépek száma az évek alatt drasztikusan - az elmúlt 10 év során mintegy 20 százalékkal – csökkent, ugyanakkor a flotta darabszáma, a főváros méreteihez képest, már korábban sem volt elegendő. Az elöregedett géppark miatt ráadásul az üzemképesség is csak 55-70 százalék körüli. A rossz helyzet illusztrálására közölték:
az éjszakai műszakban kivonult 73 célgépből 8 sajnos meghibásodott, üzemképtelen lett munkavégzés közben.
Ezeket igyekeznek megjavítani, írták közleményükben.
Felhívták mindemellett a figyelmet, hogy a fővárosban a síkosságmentesítés és hóeltakarítás többszereplős feladat.
- Az ingatlanok előtti járdák síkosságmentesítése az ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek kötelessége,
- társasházak esetében a lakóközösség köteles gondoskodni az épület előtti járdaszakasz takarításáról.
- A közösségi közlekedési eszközök üzemeltetőit és a kerületi önkormányzatokat is jelentős kötelezettség illeti a maguk területén.
Az FKF egyébként Budapest több mint 5000 kilométer hosszúságú szilárdburkolatú úthálózatát takarítja, ilyenkor az alábbi, jogszabályban meghatározott sorrendben:
- hidak, felüljárók,
- Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető út,
- a Budaörsi út (M1, M7), M3-as, M5-ös autópályák,
- a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszai,
- az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszai,
- egyéb autóbusz- és közösségi közlekedési útvonalak,
- a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak
A mellékútvonal-hálózaton csak a főutak rendbetétele után kezdődhet meg a munkavégzés.
Kérte az FKF a közlekedőket, hogy csak megfelelő műszaki állapotban lévő, az időjárásnak megfelelő, lehetőleg téli gumival felszerelt autóval induljanak útnak, de a közlemény szerint még jobb, ha jelentősebb hóesést követő napszakokban, aki teheti, a közösségi közlekedést részesíti előnyben.